هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی 2017 از امروز آغاز می‌شود. در این هفته از مسابقات تیم ملی والیبال ایران، در سالن 12 هزارنفری آزادی، میزبان هم گروه‌های خود خواهد بود.
 
تیم‌های والیبال بلژیک ، صربستان و آرژانتین ، سه تیمی هستند که در هفته دوم لیگ جهانی باید با شاگردان کولاکوویچ دیدار کنند. در این میان تیم ملی بلژیک نخستین تیمی است که تیم ملی والیبال ایران از ساعت 21  امشب به مصاف آن خواهد رفت. تیمی که ویتان هنین ، سرمربی سابق تیم ملی آلمان را روی نیمکت سرمربیگری خود دارد. 
 
بلژیکی‌ها در هفته نخست لیگ جهانی در کشور صربستان با تیم های آمریکا، صربستان و کانادا دیدار کردند که حاصل تلاش این تیم از این سه مسابقه کسب 2 پیروزی مقابل آمریکا و صربستان  و پذیرش یک شکست مقابل کانادا بود. تیم ملی ایران هم در هفته نخست لیگ جهانی در ایتالیا مقابل ایتالیا و برزیل تن به شکست داد و موفق به شکست دادن لهستان شد.
 
تیم ملی والیبال بلژیک که لقب اژدهای سرخ را یدک می‌کشد، برای نخستین بار در لیگ جهانی سال 2014 به میدان رفت.  این تیم در 2 سال حضور خود در لیگ جهانی به مقام‌های یازدهم و دوازدهم رسید و پس از کسب عنوان نهمی سال 2016 توانست جواز حضور در سطح یک لیگ جهانی 2017 را کسب کند. بلژیک، تیم هجدهم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال است. بلژیکی‌ها البته در اروپا مقام‌های قابل توجهی کسب کرده‌اند و این روزها از قدرت‌های قاره سبز به شمار می‌روند. 
 
تیم ملی بلژیک در سال 2013 با پیروزی بر جمهوری چک و کرواسی در دیدارهای نیمه نهایی و نهایی لیگ اروپا برای نخستین بار به مدال طلا رسید. اولین حضور بلژیکی‌ها در مسابقات بین‌المللی در مسابقات سال 1948 قهرمانی اروپا بود که به مقام پنجم رسیدند. تنها حضور این تیم در المپیک هم در سال 1968 مکزیک بوده است. تیم ملی بلژیک در سال‌های 1978 و 2014 در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است. بیشتر فعالیت قرمزپوشان بلژیکی در اروپا بوده است.
 
ویتال هاینن 48 ساله، پس از کسب عنوان پنجمی المپیک 2012 لندن و مدال برنز قهرمانی جهانی در سال 2014 با تیم ملی آلمان به بلژیک بازگشت تا هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده بگیرد. او جانشین «دومینیک باینز» شد. هاینن به عنوان بازیکن حدود 150 بازی برای تیم ملی بلژیک انجام داد و در مقام سرمربی تیم «نولیکو ماسیک» بارها قهرمان لیگ بلژیک شده است. او سابقه مربیگری در ترکیه، لهستان و فرانسه را نیز دارد و حتی مدتی مدتی مورد توجه مسئولان تیم منحل شده میزان مشهد در لیگ برتر ایران بود. هاینن در حال حاضر سرمربی تیم «فردریش‌هافن» در بوندس لیگای آلمان است.
 
دو تیم ایران و بلژیک پیش از دیدار امشب، در سال 2014 و در مسابقات قهرمانی جهان با هم دیدار کردند. این مسابقه که تنها دیدار رو در روی ایران و بلژیک به شمار می‌رود با پیروزی 3 بر یک تیم ایران همراه شد.
 
این دو تیم امشب از ساعت 21 در سالن 12 هزارنفری آزادی با هم دیدار می‌کنند. پیش از این مسابقه هم دو تیم آرژانتین و صربستان از ساعت 18 و 30 در همین سالن به مصاف هم خواهند رفت.