در ادامه رقابت های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا روزگذشته عربستان  مهمان استرالیا بود که این بازی با نتیجه 3 بر 2 به سود میزبان به پایان رسید.
 
اما اتفاق مهم این مسابقه،پیش از شروع بازی رخ داد، هنگامی که گوینده ورزشگاه آدلاید استرالیا اعلام کرد به احترام 8 قربانی حمله تروریستی لندن که دو نفر از آنها استرالیایی بودند، یک دقیقه سکوت می کنیم، بازیکنان استرالیا در دایره وسط زمین در حالی که دست های خود را روی شانه های یکدیگر گذاشته بودند، ایستادند اما بازیکنان تیم عربستان در این مراسم شرکت نکردند و سر پست های خود مستقر شدند و برخی از آنها خود را گرم می کردند.
 
مقامات  این تیم در توجیه رفتار زشت بازیکنان خود مدعی شدند در فرهنگ عربستان سنت سکوت به احترام فرد مرده وجود ندارد.
 
اما در پی تشدید انتقادها از رفتار بازیکنان عربستان ، فدراسیون فوتبال این کشور با صدور اطلاعیه ای از رفتار آنها و شرکت نکردن در آیین یک دقیقه سکوت ،عذر خواهی کرد.
فدراسیون فوتبال عربستان سعودی ضمن ابراز تاسف عمیق خود و عذرخواهی بابت حضور نیافتن بازیکنان در این مراسم گفت بازیکنان این تیم قصد بی احترامی به قربانیان  حمله تروریستی و آزردن خانواده های آنها  را نداشته اند.
.
در ادامه ، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی اعلام کرد تمام اعمال تروریسم و افراط گرایی را محکوم کرده و به خانواده های تمامی قربانیان و دولت و مردم انگلیس تسلیت می گوید.