شکست تلخ و سنگین ٦ بر یک مقالا العین در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایى رقابت هاى لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا استقلالى ها و هواداران آبى پوش براى بار دوم این نتیجه سنگین را تجربه کنند.

در بازی تاج (استقلال) مقابل پرسپولیس که در سال ۵۲ برگزار شد، سرخپوشان پایتخت توانستند با نتیجه ۶-۰ به پیروزی برسند و قاطعانه‌ترین پیروزی تاریخ دربی‌های سرخابی تهران را رقم بزنند. 

نتیجه‌ای که تا به امروز دیگر تکرار نشده است اما شکست ٦ بر یک استقلال مقابل العین به نوعی یادآور همان بازی و شکست تلخ برای آبی‌پوشان بود.

در این میان یکی از افراد حاضر در تیم استقلال در بازی معروف سال ۵۲ هم حضور داشته و به نوعی تنها فرد حاضر در دو شکست ٦ گله استقلال محسوب می‌شود. 

نصرالله عبداللهی، مدافع‌ پیشین استقلال در دربی دوازدهم که منجر به شکست ٦ بر صفر استقلال شد، به عنوان مدافع وسط در زمین حضور داشت و از نزدیک شاهد تلخ‌ترین شکست تاریخ باشگاهش بود.

عبداللهی همچنین در دیدار مقابل العین و شکست ٦ بر یک براى بار دوم و این بار به عنوان سرپرست تیم نظاره گر شکست سنگین آبى ها بود و به نوعى مى توان گفت این فرد نظاره گر هر دو شکست سنگین استقلال بوده است.

نصرالله عبداللهى در این خصوص و اینکه نظاره گر دو شکست سنگین استقلال بوده است اظهار داشت :هر دو دیدار سنگین استقلال را نظاره گر بودم .سال ٥٢ به عنوان بازیکن در زمین و امسال نیز به عنوان سرپرست تیم که باید بگویم بعد از این دو دیدار تا صبح نخوابیدم و روزهاى بدى را پس از این شکست ها پشت سر گذاشتم.

وى ادامه داد :امیدوارم دیگر شاهد چنین باخت هایى در تیم بزرگى همچون استقلال نباشیم و همیشه سر بلند و نتایج خوب زمین مسابقه را ترک کنیم.