بایرن مونیخ در آخرین بازی خود در بوندسلیگا توانست در آلیانس آره‌نا شب با شکوهی را رقم بزند و با نتیجه‌ چهار بر یک برابر فرایبورگ به پیروزی برسد.

در این دیدار ژابی آلونسو و فیلیپ لام برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کردند. کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی درباره کناره‌گیری دو ستاره تیمش گفت‌: قبل از هر چیزی از فیلیپ لام و ژابی آلونسو به خاطر این لحظات خوبی که برای ما رقم زدند تشکر می‌کنم. هر دوی آنها بازیکنان بسیار بزرگی هستند و کار سختی برای انتخاب جایگزین آنها داریم.

آنچلوتی درباره بازی هم اظهار کرد: خوشحالم که فصل را با پیروزی به پایان رساندیم. با وجود اینکه این بازی برای ما تشریفاتی بود اما نهایت تلاش خود را به کار بردیم تا پیروز شویم. حریف را دست‌کم نگرفتیم و با ارائه یک بازی خوب، به پیروزی رسیدیم. نتیجه‌ بازی به خوبی نشان می‌دهد که چه تیمی شایسته پیروزی بود.

سرمربی ایتالیایی بایرن‌مونیخ در پایان سخنانش درباره شوخی بازیکنان با او بعد از بازی هم عنوان کرد: فصل بعد قبل از هر چیزی با بازیکنان اتمام حجت می‌کنم که چنین شوخی‌هایی را با من نکنند (باخنده). اکنون ما قهرمانیم و آن را فراموش نمی‌کنم.