سیاه‌جامگان در دو فصل گذشته به شکل معجزه‌آسایی در هفته آخر در لیگ برتر ماندنی شده است. سیاه‌جامگان دو سال پیش به لیگ برتر صعود کرد و در این دو فصل با چنگ و دندان خود را در لیگ برتر نگه داشته است. لیگ هفدهم، سومین فصل حضور این تیم مشهدی در لیگ برتر خواهد بود. به احتمال فراوان اکبر میثاقیان سرمربی سیاه‌جامگان در فصل آینده خواهد بود هرچند که قرار است تکلیف سرمربی این تیم در این هفته مشخص شود.

سیاه‌جامگان در سالهای حضورش در لیگ برتر، دارای بی ثبات ترین نیمکت بوده است. این تیم دو سال پیش با هدایت رضا مهاجری به لیگ برتر صعود کرد، با این حال لیگ را با رسول خطیبی شروع کرد. رسول خطیبی خیلی زود سیاه‌جامگان را رها کرد و جای خود را به سعید رمضانی داد. رمضانی هم خیلی روی نیمکت این تیم دوام نیاورد و فرهاد کاظمی، سومین سرمربی سیاه‌جامگان در لیگ پانزدهم شد. استفاده از سه سرمربی در یک فصل گویا یکی از اصول سیاه‌جامگان است.

این تیم که در هفته آخر لیگ پانزدهم با برد مقابل ملوان در لیگ برتر باقی ماند، لیگ شانزدهم را با فرهاد کاظمی شروع کرد. کاظمی در میانه راه رفت و جایش را به خداداد عزیزی داد. نتایج ضعیف عزیزی برای او گزینه ای به غیر از جدایی باقی نگذاشت. اکبر میثاقیان سومین سرمربی سیاه‌جامگان در لیگ شانزدهم بود.

تاریخ ظاهرا در حال تکرار شدن است. سومین سرمربی فصل قبل سیاه‌جامگان در این تیم می ماند و این تیم لیگ هفدهم را با او شروع می کند. آمار فوق نشان می دهد که سیاه‌جامگان در دو سال اخیر شش سرمربی مختلف داشته است و عمر مربی گری در این تیم چهار ماه است.