با وجود صحبت‌هایی که دروازه‌بان پرسپولیس مطرح کرده به نظر می‌رسد او تا سال ۱۴۰۰ در این تیم ماندنی است.

بر کسی پوشیده نیست که علیرضا بیرانوند با کلین شیت‌هایی که در فصل شانزدهم انجام داد، نقش بسیار مهمی در قهرمانی‌های پرسپولیس ایفا کرد.

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی با وجود اینکه می‌دانست عملکرد خوبش موجب رسیدن پیشنهادهای خوب خارجی خواهد بود، بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای و ظرف مدت ۵ دقیقه قرارداد خود را به مدت ۵ سال تا سال ۱۴۰۰ با باشگاه پرسپولیس تمدید کرد. این در حالی است که امضای علیرضا بیرانوند روی برگه سفید نقش بست تا دروازه‌بان لرستانی بیش از حد وفاداری‌اش را به این باشگاه ثابت کند.

علیرضا بیرانوند پس از دیدار مقابل ذوب آهن در حالی که از شعارهای هواداران خشمگین پرسپولیس عصبانی بود، در یک مصاحبه جنجالی عنوان کرد دیدار برابر الوحده آخرین بازی او با پیراهن پرسپولیس خواهد بود اما شیوه قرارداد بستن و وفاداری او به این باشگاه نشان می‌دهد او از این تیم قرار نیست جدا شود. به نظر می‌رسد صحبت‌هایی که بیرانوند در پایان دیدار برابر ذوب آهن مطرح کرد بیشتر به خاطر عصبانیتش بوده و قرار نیست جنبه عملی به خود بگیرد.

با همه این تفاسیر انتظار می‌رود هواداران پرسپولیس نقش دروازه‌بان‌شان را در کسب عنوان قهرمانی فراموش نکنند و بدانند دروازه‌بان تیم می‌توانست با مبالغ بهتری به باشگاه‌های اروپایی ترانسفر شود به خاطر عشق به هواداران پرسپولیس بدون هیچ شرطی قراردادش را با این تیم تمدید کرده و این نشان دهنده غیرت این بازیکن نسبت به باشگاه سرخ تهرانی است.