روزنامه الشرق پس از شکست تیم العربی به تیم دسته دومی مسیمر در امیر کاپ در مطلبی با عنوان تصمیم‌های تصادفی رؤیایی  و گناهان مسئولان باشگاه العربی نوشته است: در آغاز فصل باشگاه العربی تأکید کرد که نیاز به اشکان دژاگه، ملی‌پوش ایرانی نیست. هر چند او با تیم العربی قرارداد رسمی داشت و در کنار تیم فقط تمرین کرد و دستمزد‌هایش نیز پرداخت می‌شد. اشکان در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی به بوندس‌لیگا رفت. باشگاه العربی قصد داشت تا دژاگه را به جای پائولینهو در فهرست بازیکنان خارجی ثبت کند، اما با محرومیت مواجه بود. در حالی که این شانس وجود داشت تا العربی از همان آغاز فصل از اشکان دژاگه استفاده کند.

این روزنامه قطری در ادامه این مطلب انتقادآمیز نسبت به سران باشگاه العربی نوشت: اشکان دژاگه یکی از مطرح‌ترین بازیکنان خارجی فصل قبل تیم العربی بود، اما سران باشگاه اعلام می‌کردند که نام او برای فصل اخیر ثبت نشده است. هر چند اشکان با باشگاه قرارداد داشت!

 العربی محبوب‌ترین تیم فوتبال قطر است که در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر تا آستانه سقوط پیش رفت. اشکان دژاگه که قرارداد چهار ساله با این تیم قطری داشت پس از دو فصل با تصمیم عجیب سران این باشگاه مجبور به جدایی و پیوستن به تیم ولفسبورگ آلمان شد.