به گزارش پارس ، علیرضا رحیمی در گفت وگو بافارس، درباره قرعه کشی جام حذفی که منجر به برگزاری بازی فینال در ورزشگاه آزادی شد، اظهار داشت: روزی که قرار بود مکان جام حذفی مشخص شود داستان های زیادی اتفاق افتاد که من هیچ کدام را باز نکردم. آن روز پرسپولیسی ها اصرار داشتند به بهانه کار فرهنگی بازی در قم یا مشهد باشد. شما تصور کنید در چنین شرایطی اگر قبول نمی کردم که بازی در یکی از این دو شهر باشد، چقدر زیر سؤال می رفتم.

وی افزود: با وجود همه این فشارها با محرم نویدکیا و محمود کریمی مشورت کردم که این دو نفر هم اعتقاد داشتند تیم سپاهان در ورزشگاه آزادی بهتر از هر جای دیگری بازی می کنند اما پرسپولیسی ها نمی خواستند بازی در آزادی باشد. آنها با هر شهری موافق بودند جز تهران.

رحیمی با بیان اینکه می دانست چه فشاری روی باشگاه پرسپولیس است، ادامه داد: آنها باید بگویند چرا اصرار داشتند در قم کار فرهنگی کنند. پیش خود فکر می کردند نهایتا ۱۲ هزار نفر به ورزشگاه می آیند و سپس اگر هم پرسپولیس می باخت اتفاق چندانی نمی افتاد اما از اینکه در ورزشگاه آزادی می باختند ترس داشتند. از این مهمتر این بود که من و محرم اعتقاد داشتیم در زمین آزادی بهتر بازی می کنیم. من به این مسئله ایمان داشتم که بچه های ما می توانند در ورزشگاه آزادی برنده شوند. این در حالی بود که مسئولان پرسپولیس نمی خواستند بازی در آزادی باشد. من حتی می دانستم که اگر در اصفهان هم بازی می افتاد برایمان خوب بود و می توانستیم برنده شویم. اما مسئولان پرسپولیس می دانستند که اگر در ورزشگاه آزادی ببازند چه اتفاقاتی می افتد. شما تصور کنید که اگر سپاهان در آزادی می باخت چه بلاهایی سر ما می آوردند. اما من به تیمم ایمان داشتم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: برای ما زمین مسابقه مهم بود چون بچه ها روی زمین صاف بهتر کار می کنند حالا من این را می خواهم بگویم آقایانی که به دنبال کار فرهنگی بودند و ما را متهم می کردند که سپاهان موافق کار فرهنگی نیست حالا بروند در قم یا مشهد بازی های خود را انجام دهند. ببینیم آیا آقای رویانیان فصل بعد هم می خواهد که بازی های تیمش در قم برگزار شود. کار فرهنگی را در تهران هم می شود انجام داد.

رحیمی در ارتباط با صحبت های رویانیان در خصوص مذاکره سپاهان با نیلسون گفت: ما اصلا دنبال نیلسون نبودیم و بازی او را هم دیروز دیدیم.

وی درباره خداحافظی مهدوی کیا و مراسم در نظر گرفته شده برای او گفت: در مورد خداحافظی مهدوی کیا به باشگاه پرسپولیس گفتیم هر پیشنهادی داشته باشند می پذیریم حتی با ۴ تعویض هم موافقت کردیم اما خودشان نخواستند که این مراسم برگزار شود.

رحیمی در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از قهرمانی سپاهان از مدیرعاملی این باشگاه استعفا کرده است، گفت: من تصمیم خودم را گرفته ام و استعفای کتبی خودم را هم امروز به آقای سمیعی رئیس هیئت مدیره باشگاه داده ام. در مدتی که کار کرده ام هیچ گاه دنبال کار کردن سیاسی نبودم و فکر می کنم نبودنم در سپاهان برای این تیم بهتر است. من برای چه باید بمانم شما به یک سؤال من جواب بدهید چرا بازی های ما با استقلال همزمان برگزار نشد. اگر بازی ما با داماش همزمان با بازی استقلال و فولاد بود جام لیگ برتر هم برای ما بود. من کاری به خود استقلال ندارم چون مشکل اصلی در برنامه ریزی لیگ بود. با این تقویمی که درست کردند تیم ها را به جان هم انداخته اند. چقدر باید اذیت شوم. البته نمی خواهم صحبت کنم چون تصمیم به رفتن گرفته ام. من هم باید مثل دادکان به خانه خودم بروم. ما اشتباهی به فوتبال آمده ایم. تاکنون در زندگی ام سه بار استعفا داده ام که در تربیت بدنی، فدراسیون هندبال و اینک باشگاه سپاهان بوده است. خودم معتقدم استعفا چیز خوبی نیست و وقتی تصمیم آن را بگیرم دیگر برنمی گردم. ۱۰ سال بازیکن سپاهان بودم و این باشگاه را مثل بچه خودم دوست دارم اما خدا لعنت کند کسی را که من را از بچه ام جدا کرد.

رحیمی ادامه داد: در این ۳۳ سال که در کار اجرایی هستم می توانید مصاحبه های من را ببینید. یک بار به بی پولی اعتراض نکردم. چون معتقدم این مدل صحبت کردن جز ناامیدی چیزی نمی آورد و آدم باید کار خودش را انجام دهد. امسال هم برای تیم ما حرف حدیث های زیادی درست کرده اند اما من با قاطعیت می گویم قهرمان لیگ برتر هم ما هستیم اگر درست برنامه ریزی می کردند امسال دو جام داشتیم.

وی در پایان در خصوص وضعیت کرانچار گفت: من دیگر مسئولیتی در این تیم ندارم و نمی توانم در این مورد صحبت کنم.