امید های مهدی رحمتی برای حضور در دیدار با فولاد خوزستان با صحبتهای حسن زاده از بین رفت تا پس از این اتفاق وکیل شخصی رحمتی و البته علیرضا منصوریان سرمربی استقلال به دفاع از مهدی رحمتی و انتقاد از رفتار کمیته انضباطی بپردازند.

در صحبتهای منصوریان و وکیل شخصی رحمتی به بند مورد استناد کمیته انضباطی اشاره شده و هر دو نسبت به رای کمیته انضباطی با استناد به این بند و ماده اعتراض داشتند تا به بازخوانی دوباره این بند بپردازیم. در ماده ۶۶ آیین نامه انضباطی آمده است که “اشخاص در صورت برخورد زننده نسبت به مقامات رسمی مسابقه تنبیه خواهند شد”.

در بندهای این ماده مجروح یا مصدوم کردن مقامات رسمی مسابقه، کتک کاری و ایراد ضرب، هل دادن و لگد پراندن، به کار بردن کلمات زشت یا ناسزا و رفتار غیرورزشی و حمله ور شدن به آنان به عنوان مصادیق ذکر شده که برای هر یک از آنها مجازاتی تعیین شده است. بند مورد اشاره برای جریمه رحمتی، بند ۵ ماده ۶۶ است که در این ماده آورده شده “تا چهار جلسه محرومیت و تا بیست میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل رفتار غیر ورزشی و حمله ور شدن به آنان” و رحمتی بر اساس این بند دو جلسه محروم شده است.

وکیل رحمتی و منصوریان عقیده دارند که بنا بر گزارش داور و اتفاقاتی که در زمین بازی رخ داده، این بند شامل حال رحمتی نمی شود زیرا درگیری رحمتی با سید جلال حسینی بوده و او هیچ درگیری با فغانی و دیگر اعضای تیم داوری و برگزاری مسابقه نداشته و محرومیت او غیر قانونی است و به همین دلیل نسبت به رای کمیته انضباطی اعتراض کردند و انتظار داشتند تا با رفع این ابهام، کاپیتان این تیم بتواند برابر فولاد خوزستان به میدان برود اما این اتفاق رخ نداد تا حالا سرمربی آبی پوشان در اظهار نظری صریح این محرومیت را غیر قانونی بداند و وکیل رحمتی نیز اعلام کند که پرونده ی کاپیتان استقلال را به مهدی تاج و رئیس قوه قضاییه خواهد سپرد.

در نهایت اما مهدی رحمتی شانس حضور در دیدار برابر فولاد را از دست داد تا آخرین جلسه از محرومیت سنگین خود را نیز طی کند اما مشخصا با اظهار نظرهای عجیب وکیل او و منصوریان این پرونده در هفته های آینده وارد مراحل جدیدی خواهد شد.