مدیران لوس بلانکوس با مدیر برنامه های فیلیپه مونترو ، گیلیانو برتولوچی در تماس بوده اند و بر سر انتقال این مدافع ۲۷ ساله به سانتیاگو برنابئو به توافقات شفاهی دست پیدا کرده اند. حالا مادرید برای جذب بازیکنی که سال گذشته از کورینتیانس به پورتو پیوسته، باید با باشگاه پرتغالی مذاکره کند و با توجه به وجود روابط صمیمانه میان دو باشگاه، به نظر نمی رسد که مذاکرات سختی در پیش باشد.

پورتو نیز به خاطر بدهی ۱۰۰ میلیون یورویی خود، نیاز به پول دارد و می توانند با فروش فیلیپه مونترو به رئال مادرید، مقدار قابل توجهی از بدهی خود را پرداخت کنند. قرارداد این بازیکن با پورتو تا ژوئن سال ۲۰۲۱ اعتبار دارد و رقم فسخ آن ۵۰ میلیون یورو است. با اینحال، منابع نزدیک به باشگاه، به AS اطلاع داده اند که هزینه این انتقال در حدود ۲۵ الی ۳۰ میلیون یورو خواهد بود.

فیلیپه از لحاظ سرعت و قدرت فیزیکی بازیکن مناسبی به شمار می رود و با توجه به علاقه زیادی که به بستکتبال دارد، جهش های قدرتمند و مهارت های زیادی در بازی هوایی به دست آورده است. او به خاطر عملکرد درخشانی که امسال به همراه پورتو داشته، برای اولین بار توسط تیته و برای بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی به تیم ملی برزیل دعوت شده است. گفته می شود که زیدان نیز برای جذب این بازیکن چراغ سبز نشان داده است.