به گزارش پارس به نقل از مهر، فیروز کریمی در نشست خبری پیش از دیدار تیم های فوتبال پیکان و فجرسپاسی ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به اینکه زمزمه های برگزاری لیگ ۱۸ تیمی برای سال آینده مطرح شده است، بازی با فجرسپاسی برای ما سرنوشت ساز است. اگر قرار باشد فصل آینده نیز لیگ ۱۸ تیمی باقی بماند، در هفته پایانی لیگ با حریف مستقیم خود یعنی تیم صنعت نفت بازی داریم که همین موضوع حساسیت بازی را بالا می برد.

وی با انتقاد از برنامه ریزی رقابتهای لیگ برتر اظهار داشت: برنامه ریزی دو هفته پایانی لیگ شاهکار بود که بعد از ۲۵ روز بازی ها دوباره آغاز شد. تعدادی از بازیکنان مان در این مدت از فوتبال خداحافظی کردند، تعدادی رباط پاره کردند و پیراهن برخی ها نیز پاره شد! وضعیت برخی نیز نامعلوم است و نمی دانیم زنده هستند یا خیر؟

سرمربی تیم فوتبال پیکان با طعنه ادامه داد: پس از این همه کش و قوس تنها یک بازیکن سالم داریم که آنهم معلوم نیست سه اخطاره است یا دو اخطاره و بقیه همه مصدوم هستند. خدا کند پایان این فصل را بتوانیم با چشم خود ببینیم و این موضوع به عمر ما کفاف بدهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به دلیل وضعیت کاری خود مخالف ۱۶ تیمی شدن لیگ هستید؟ ، تصریح کرد: این موضوع تنها نظر من نیست و تنها سه باشگاه مخالف هستند. به هرحال اگر در پیکان هم نباشم، بی تیم نمی مانم، حتی در حال حاضر نیز چند پیشنهاد لیگ برتری دارم. اگر باشگاه ها از لیگ کنار بکشند، فدراسیون بین کارکنان طبقه اول و چهارم خود بازی برگزار خواهد کرد، بنابراین باید به خواسته باشگاه ها احترام بگذارند.

کریمی با بیان اینکه فوتبال ایران پتانسیل ۱۸ تیمی بودن لیگ را داریم، تاکید کرد: از این فوتبال بیش از ۵۰ بخیه در صورت من است که تا وقتی نفس می کشم در حد خودم اجازه نمی دهم این اتفاق برای لیگ بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: کی وش برای من قابل احترام است اما هیچکس دلش برای فوتبال به اندازه من و امثال دایی و قلعه نویی نمی سوزد. نباید همه اختیارات را به کی روش بدهند زیرا او هم پس از اتمام قراردادش به کشورش باز می گردد.

کریمی همچنین تاکید کرد که با ۱۵ دقیقه تاخیر به نشست خبری آمد و علت آن را مشکلاتی عنوان کرد که خانم ها در رانندگی ایجاد کرده بودند، به همین دلیل فیروز کریمی در ابتدا و انتهای نشست خبری خود با طعنه گفت: اگر در حال حاضر پلیس بودم به خانم ها گواهینامه نمی دادم که این موضوع با اعتراض تنها خبرنگار زن حاضر در نشست همراه شد.