هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر امروز با انجام 4 بازی به اتمام رسید و آخرین بازی های سال 95 در لیگ برتر تمام شد. براین اساس تیم فوتبال پرسپولیس با توقف تراکتورسازی فاصله خود با را با این تیم به 10 امتیاز افزایش داد و در آستانه قهرمانی قرار دارد. استقلال هم با شکست سایپا به دو امتیازی تراکتور رسید و الباقی تیم های بالا نشین از ذوب آهن و نفت تا استقلال خوستان و پیکان و گسترش مقابل حریفان خود یا شکست خوردند یا متوقف شدند. در این میان تیم پدیده با ثبت سومین برد پیاپی به طور کامل از منطقه سقوط جدا شد.  ماشین سازی هم با شکست حریفش به بقا امیدوار ماند.

باترین های این هفته لیگ برتر همراه کاپ، باشید:

دروازه بان:

مجتبی روشنگر: دروازه بان با تجربه پدیده توانست در بازی برابر پیکان با یک کلین شیت به موقع تیمش را به سومین برد پیاپی در لیگ برتر برساند. درخشش او باعث شد مشهدی ها به طور کامل از منطقه سقوط جدا شوند.

مدافعان:

میلاد زکی پور: مدافع چپ جوان آبی پوشان تهرانی باز هم نمایش موفقیت آمیزی در ترکیب تیمش داشت. او توانست در برابر تیم سایپا یک پاس گل ارزشمند برای پادووانی بدهد و تیمش را به یک برد لحظه آخری رساند.

سیدجلال حسینی: کاپیتان پرسپولیس در برابر استقلال خوزستان به خوبی نقش یک رهبر را ایفا کرد. سیدجلال در کنار دیگر مدافعان تیمش اجازه نداد استقلال خوزستان با مهاجمان خطرناکش به گل برسد.

حنیف عمران زاده: باز هم در ترکیب صبا درخشید. بازیکن باتجربه این تیم قمی در ثبت ششمین کلین شیت محسن فروزان در 8 بازی اخیر نقش بسزایی را ایفا کرد.

هافبک ها:

احمد امیرکامدار: برد حیاتی ماشین سازی مقابل صنعت نفت آبادان با گل زودهنگام این بازیکن بومی به دست آمد. امیر کامدار بعد از مدت ها توانست در لیگ برتر گلزنی کند و ماشین سازی را به بقا در لیگ برتر امیدوار کند.

حسین بادامکی: کاپیتان سیاه جامگان این روزها خوش می درخشد. او بعد از گلزنی به تراکتور این بار توانست دروازه سپاهان را هم باز کند. بادامکی در هفته هایی که تیمش به شدت به برد احتیاج دارد نقش یک گلزن را به خوبی ایفا می کند.

فرشید باقری:هافبک نیمکت نشین استقلال در بازی برابر سایپا فرصت حضور در زمین را به عنوان بازیکن فیکس پیدا کرد. هم توانست گل اول آبی پوشان را به ثمر برساند و هم با نمایش کم نقضش منصوریان را به تمجید وا دارد.

احسان پهلوان: شماره 10 ریزنقش ذوب آهن در روزهایی که تیمش خوب نتیجه نمی گیرد بازی باکیفیتی را مقابل نفت ارایه داد. او پایه گذار تنها گل تیمش بود.

فرشاد احمدزاده: بازگشت پسر کوتاه قامت پرسپولیس به خط هافبک باعث شده تا او دوباره به یکی از ارکان موفقیت این تیم تبدیل شود. گل سه امتیازی مهدی طارمی به استقلال خوزستان از روی ارسال دیدنی او حاصل شد.

مهاجمان:

مسعود حسن زاده: از وقتی به سپاهان آمد احیا شد. اگر پنالتی او به ماشین سازی را کنار بگذاریم حسن زاده در الباقی دیدارها یاری رسان تیمش بوده است و این بار هم موفق شد دروازه سیاه جامگان را باز کند و سپاهان را از یک شکست فراری دهد.

مهدی طارمی: با گل ارزشمندش به استقلال خوزستان هم برای سومین هفته پیاپی گل زد و هم در جدول گلزنان با 13 گل در کنار ساسان انصاری صدرنشین شد. طارمی این روزها از حداقل موقعیت هایش استفاده می کند اتفاقی که کمتر درباره این بازیکن صدق پیدا می کرد.

****

بهترین مربی: رضا مهاجری

تنها تیمی که توانست خارج از شهر خود به برتری برسد پدیده مشهد بود. آنها با دو گل پیکان بالانشین را در خانه اش شکست دادند و به سومین برد پیاپی خود دست پیدا کردند. تیم رضا مهاجری با این سه امتیاز تقریبا ماندنش در لیگ برتر را صددرصد کرد.

مربی ناکام هفته: مجید جلالی

آقا معلم این روزها در تیمش احوالات خوبی ندارد. آنها در برابر پدیده در خانه شکست خوردند و در نیم فصل دوم از 27 امتیاز ممکن فقط 7 امتیاز گرفته باشند.

بهترین بازیکن هفته: مهدی طارمی

همیشه مهدی طارمی به خاطر فرصت سوزی های زیادش مورد انتقاد کارشناسان و پیشکسوتان بوده است. اما مهاجم 24ساله پرسپولیسی ها در یکی، دو هفته اخیر سبک خود را عوض کرده و اولین موقعیتی که نصیبش می شود را تبدیل به گل می کند. طارمی در این هفته با گل سه امتیازی اش به استقلال خوزستان پرسپولیس را به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک و نزدیک تر کرد.

بازیکن ناکام هفته: مهدی کیانی

اخراج شدن برای بار دوم. آنها در این هفته های حساس برای تراکتور توسط بازیکنی چون مهدی کیانی بسیار بعید و دور از انتظار است. شماره 6 محبوب پرشورها پس از بازی با ماشین سازی این بار در مقابل فولاد با دریافت کارت قرمز کار تیمش را گره زد و باعث شد تا فاصله این تیم با پرسپولیس به 10 امتیاز افزایش پیدا کند و عملا تراکتور را از کورس قهرمانی خارج کند.

بهترین بازی هفته: سایپا – استقلال

دیدار شاگردان فرکی و منصوریان یکی از جذاب ترین بازی های این هفته بود. دیداری که سه گل داشت و در دقایق پایانی آبستن حوادث بسیاری بود. سایپا در دقیقه 89 بازی را به تساوی کشاند اما پادووانی در دقیقه 93 برد را به کاروان آبی ها بازگرداند.

بازی  کسل کننده هفته: گسترش فولاد- صبای قم

هر وقت یک طرف قضیه صمد مرفاوی باشد احتمال تساوی بدون گل در آن بازی بسیار زیاد است. آن هم تساوی با کمترین گل ردوبدل شده و کمترین موقعیت خطرناک. گسترش و صبا در  حالی به تساوی رضایت دادند که هر دو تیم بازی درگیرانه ای را به نمایش گذاشتند و موقعیت چندانی روی دروازه ها خلق نشد.

گل هفته: احمد امیرکامدار

در دقیقه 2 بازی تیم های ماشین سازی و صنعت نفت شوت مهلک بازیکن خط میانی ماشین سازی به گوشه سمت چپ دروازه ناصر سالاری باعث شد تا زیباترین گل هفته به ثمر برسد. احمد امیرکامدار زننده این گل زیبا بود.

پدیده هفته: نداریم