مهدی تاج در نشست خبری امضا تفاهم نامه بین فدراسیون فوتبال ایران و رومانی بیان کرد: فدراسیون ایران و فدراسیون فوتبال رومانی به عنوان دو سازمان ملی مستقل جهت ارتقای فوتبال و امور اجرایی فوتبال دو کشور به این نتیجه رسیدند تفاهم‌نامه‌ای ملی و سرتاسر فوتبالی امضا کنند.

 

وی افزود: رومانی ویژگی‌های مشترکی با فدراسیون فوتبال ایران دارد و ما به این نتیجه رسیدیم تا قرارداد خواهرخواندگی امضا کنیم. تفاهم نامه‌ای که با فدراسیون فوتبال ارمنستان امضا کردیم، برای استفاده از امکانات تیم‌های ملی و کمپ‌های این کشور در شرایط لازم بود اما در موضوع امضای تفاهمنامه با فدراسیون فوتبال رومانی آموزش مربیگری، همکاری در توسعه داوری در بخش‌های ملی و باشگاهی، آموزش مربیان و داوران بانوان جزو اولویت‌های ما به حساب می‌آید.

 

تاج در ادامه خاطر نشان کرد: در فوتبال ساحلی و فوتسال ما قابلیت‌هایی داریم که می‌توانیم به آنها کمک کنیم. اما در بخش بانوان آنها خیلی از ما جلوتر هستند که می‌توانند ما را در این امر یاری کنند. باید این تفاهم نامه را در دو بخش اصلی فوتبال بانوان و فوتسال دانست اما به سایر بخش‌ها هم آن را تعمیم دادیم و شاهد همکاری تیم‌های باشگاهی هم خواهیم بود.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دیدار دوستانه با رومانی گفت: شاید در آینده نزدیک نشود این بازی را برنامه‌ریزی کرد اما در ماه‌های آینده می‌توان در این باره صحبت کرد.