به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، فدراسیون فوتبال کویت با صدور بیانیه ای نگرانی خود را در خصوص فعالیت های پشت پرده محمد بن همام رئیس برکنار شده AFC در انتخابات پیش روی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

گزارش پایانی میشل گارسیا، رئیس هیئت بازرسی کمیته اخلاقی فیفا، چندین مورد تخطی از ماده ۱۹ قوانین اخلاقی فیفا توسط محمد بن همام در زمان تصدی ریاست ای اف سی و به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی فیفا در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ را نشان می دهد. کمیته اخلاقی فیفا در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۲ تصمیم گرفت محرومیتی مادام العمر برای محمد بن همام از شرکت در تمام فعالیت های فوتبالی در هر سطح ملی یا بین المللی قائل شود. این محرومیت می تواند شامل هر کار اجرایی، ورزشی یا فعالیت های مرتبط با فوتبال باشد.

می خواهیم توجه شما را به این واقعیت جلب کنیم که این محرومیت مادام العمر از تمام فعالیت های فوتبالی که بر بن همام تحمیل شده است، هر عضو یا کارمند خانواده فوتبال را از ارتباط یا ملاقات با بن همام در رابطه با هر مسئله مرتبط با فوتبال را منع می کند.

بن همام درنظر دارد با اعضای مختلف ای اف سی و فدراسیون های عضو در ای اف سی ملاقات کند تا از نامزدهای خاصی برای انتخابات پیش روی AFC حمایت کند؛ این به نقض آشکار و جدی محرومیتی که بر بن همام تحمیل شده، منجر می شود. همچنین این باعث می شود که فرصت مقابله با محرومیتی که بر وی تحمیل شده، در اختیارش قرار بگیرد.

باید توجه کرد که اجازه هیچ ارتباط مستقیمی به بن همام داده نشده است و این محرومیت شامل دخالت مستقیم در فرایندهای مرتبط با فوتبال توسط وی می شود. این محرومیت می تواند برای مثال گروم سومی که نماینده بن همام باشند را نیز در بر بگیرد زیرا این هم نقض محرومیت محسوب می شود.

همان طور که می دانید هر فدراسیون عضو فیفا ملزم به رعایت قوانین، احکام، دستورات و تصمیمات فیفا در هر زمانی است تا تضمین دهد که اعضایش قوانین، دستورات، احکام و دستورات فیفا را رعایت می کنند و بر اساس ماده ۶۴ قوانین انضباطی فیفا هر کسی که از این تصمیمی که توسط هیئت رئیس، یک کمیته یا دپارتمانی در فیفا گرفته شده تخطی کند، باید محروم شود.

علاوه بر این هر تخطی از الزامات مطرح شده می تواند به محرومیتی که در این قوانین گنجانده شده، منجر شود.

بنابراین ما امیدواریم که فدراسیون فوتبال قطر تضمین بدهد که کاملا این قوانین، دستورات، احکام و تصمیمات را که توسط هیئت رئیسه فیفا گرفته شده، در هر زمانی رعایت خواهد کرد و نگرانی فدراسیون فوتبال کویت را جدی تلقی خواهد کرد. از شما برای توجهتان به این مسئله سپاسگزاری