به گزارش پارس ، رضا لک در گفتگو با مهر، در خصوص شروع تمرینات تیم ملی فوتسال برای حضور در تورنمنت چین و مسابقات داخل سالن آسیا، اظهار داشت: تیم ملی در تاریخ ۱۸ خردادماه به مسابقات چین اعزام می شود و به همین خاطر حدود یک ماه زمان داریم تا بازیکنان را از نظر بدنی و تاکتیکی آماده کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که" آیا برگزاری این اردوی طولانی مدت، برای بازیکنان خسته کننده نیست؟ " ، تاکید کرد: چاره دیگری نیست. همین الان هم برای آماده سازی زمان زیادی نداریم. البته بعضی از بازیکنان نشان دادند از نظر بدنی شرایط خوبی دارند ولی باید تمرینات پرفشار تیم ملی را پشت سر بگذارند.

مربی تیم ملی فوتسال درباره تفاوت تمرینات" خسوس کاندلاس" سرمربی اسپانیایی تیم ملی با مربیان ایرانی و مزایای تمریناتش، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای خسوس این است که روی تمریناتی تمرکز می کند که در شرایط مسابقه قابل اجرا باشد. در واقع خسوس همه نوع تمرینی را به بازیکنان نمی دهد و بازیکنان از این نظر تحت فشار نیستند. با این حال همین تمرینات او سخت و جدی است.

لک در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه سرمربی تیم ملی روی تغییر کدام بخش از فوتسال ایران تمرکز کرده است، افزود: نگرش در کار دفاعی تیم ملی نسبت به گذشته تغییر کرده است. خسوس می خواهد خط دفاعی در تیم ایران را جلوتر بیاورد و دارد روی این موضوع کار می کند. حتی در تمرین روز دوشنبه این تاکتیک را تکرار کردیم. بازیکنان تیم ملی هم باید خودشان را از نظر ذهنی آماده کنند تا در بخش دفاعی، به جای دفاع صرف این کار را در حمله آغاز کنند.

وی همچنین درباره اینکه گفته می شود تفکرات تاکتیکی خسوس با سبک فوتسال ایران همخوانی ندارد، تصریح کرد: به هر حال ما هم با خسوس صحبت می کنیم و نظراتمان را درباره اینکه سبک فوتسالیست های ایرانی به کدام سمت نزدیکتر است، می دهیم. هدف ما این است تا داشته های فوتسالیست های باهوش ایرانی را حفظ و به آن دانش جدیدی را اضافه کنیم.

مربی تیم ملی فوتسال در پایان در خصوص انتقاد بعضی از کارشناسان نسبت به فعالیت مربیان باشگاهی در تیم ملی هم گفت: من هم این موضوع را قبول دارم. به نظرم اگر مربی تیم ملی فقط در تیم ملی باشد بهتر است و شائبه ای هم در این خصوص ایجاد نمی شود. ولی با این هزینه ها و مبالغی که در تیم ملی پرداخت می شود، امکانش وجود ندارد