به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، مجمع عمومی فدراسیون قایقرانی روز گذشته در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه سیدمحمد شروین اسبقیان پس از یک سال از حضورش در فدراسیون قایقرانی استعفا کرد و خسرو ابراهیمی جایگزین شد، تدبیری که شاید برای رفع تعلیق قایقرانی ایران مثمرثمر واقع شود.

پیش از این زمزمه های حضور قلم سیاه برای هدایت قایقرانی وجود داشت، اما مسئولان وزارت ورزش در مجمع عمومی ابراهیمی را به عنوان سرپرست معرفی کردند به طوری که وی هم پس از انتخابش در جمع خبرنگاران اعلام کرد تا ۲ ساعت قبل از این انتخاب اطلاعی از این موضوع نداشته است!

پس از برکناری احمد دنیامالی از ریاست فدراسیون قایقرانی و انتخاب اسبقیان، نامه های تعلیق قایقرانی ایران به کشورمان سرازیر شد و ملی پوشان رقابت های مختلفی را از دست دادند چرا که فدراسیون های جهانی کانو و روئینگ همچنان دنیامالی را به عنوان رئیس ایران می شناختند و فعالیت های اسبقیان از دید آنها غیرقانونی بود. اگرچه علی قلم سیاه، دبیر کنفدراسیون کانوی آسیا اعتقاد دارد این تعلیق از سوی فدراسیون جهانی نبوده و IOC مقصر اصلی است! به هر حال پس از دست دادن چندین مسابقه و ابهام در شرکت قایقرانان در کاپ های جهانی باعث شد تا مسئولان ورزش به فکر چاره باشند. بنابراین تغییر در دستور کار قرار گرفت تا شاید راه چاره ای برای رهایی از تعلیق باشد.

خسرو ابراهیمی، سرپرست جدید فدراسیون قایقرانی درباره رهایی از خطر تعلیق معتقد است: پاسخ به این پرسش زمان بر است. البته وی به کمک و حمایت دنیامالی خوشبین است و می گوید دنیامالی نمی خواهد ورزش ایران آسیب ببیند و مطمئنا از قایقرانان ایران حمایت خواهد کرد.

حمید سجادی هم پاسخ درباره این سوال را به قلم سیاه واگذار کرد و جوابی نداد.

نکته اصلی و قابل تامل در این آمدن ها و رفتن ها این است که مسئولان جهانی به برکناری غیرقانونی و بدون برگزاری مجمع اعتراض دارند و IOC هم خواستار بازگشت این روسای برکنار شده است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم سرپرست جدید چه برنامه ای دارد و چگونه می تواند ایران را از تعلیق رها کند؟

آیا این تغییر می تواند برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک را جلو بیندازد؟

آیا مسئولان فدراسیون های جهانی این بار تغییرات را قبول می کنند؟

آیا قایقرانان می توانند به رقابت های آسیایی و جهانی اعزام شوند؟

و سوال های دیگری که پاسخ به آنها نیازمند زمان است.