از 12 خرید ابتدای فصل منصوریان، فقط می توان کاوه رضایی را شکست ندانست (البته بدون توجه به ناز کردن های تمام نشدنی و حاشیه های مدیربرنامه هایش) ولی درباره افشین و یزدانی و کنعانی زادگان و فرشید باقری، حتی «شکست» هم توصیف کاملی نیست.

حسین حسینی/ متوسط

دو بازی در نیم فصل اول انجام داد و موفق به ثبت کلین شیت نشد. اگر درگیری رحمتی و منصوریان با حضور خرمگاه نبود، برابر سپاهان بازی نمی کرد و اگر محرومیت رحمتی بابت اتفاقات فصل قبل نبود، همان بازی اول را هم نداشت. در کل، حسینی خرید بدی به عنوان ذخیره رحمتی نبود هرچند اصلا خرید محسوب نمی شود.

آرش افشین/ شکست

کمتر از یک نیمه در نیم فصل بازی کرد و رفت. قرار بود در استقلال توسط منصوریان احیا شود همانطور که قرار بود صادقیان در نفت، احیا شود. ولی هر دو نفر در نیم فصل دیپورت شدند.

بختیار رحمانی/ شکست

هیچکس حتی خودش و منصوریان هم توقع چنین نمایش اسفباری را نداشتند. نیم درصد آنچه طی این هفته اخیر در تمرینات استقلال نشان داد را در نیم فصل نتوانست نمایش بدهد.

رابسون جان واریو/ متوسط

شروع خوبی در استقلال داشت تا جاییکه خیلی ها گفتند بهترین خرید منصوریان است ولی رفته رفته، افت کرد و کار به جایی کشید که نیمکت نشین هم شد. رابسون در اواخر نیم فصل اول، کم سوتی نداد.

علی قربانی/ متوسط

اصولا برای تعریفش باید از واژه از متوسط استفاده کرد. قربانی، مهاجمی نیست که بتوان رویش حساب کرد و منصوریان این موضوع را به واسطه حضور در نفت خوب می دانست. قربانی چند بازی خوب در نیم فصل داشت مثل دیدار با سپاهان و چند بازی فاجعه مثل دوئل با گسترش فولاد.

لی آندرو پادوانی/ متوسط

با حضور او در ترکیب اصلی، چند کلین شیت رقم خورد و این نقطه مثبتی برای استقلال بود که گل نخوردن را فراموش کرده بود ولی مدافع برزیلی، مقصر اصلی چند گل خورده آبی ها در بازیهای پایانی نیم فصل بود. پادوانی کند است و زیاد میل به دویدن ندارد و جای مجید حسینی جوان را گرفته است.

محمدحسین کنعانی زادگان/ شکست

با انواع و اقسام جنجال ها به استقلال آمد. در همان بازی اول نشان داد چه کیفیت پایینی دارد. مصدوم شد و رفت و هنوز هم برنگشته و کلا برنمی گردد؛ منتظرش نباشید!

میعاد یزدانی/ شکست

کسی او را در زمین دید؟

میلاد زکی پور/ متوسط

همان چیزهایی که درباره قربانی نوشته شد. زکی پور البته جوان است و می تواند بعد از سالها، یک مدافع چپ خوب برای استقلال شود اگر حداقل دو، سه فصل دیگر در این تیم بماند و بازی کند.

وریا غفوری/ متوسط

شروعی ناامیدکننده در استقلال داشت و فضای بین او در سمت راست خط دفاعی و مدافع میانی متمایل به او، باعث شد آبی ها برابر استقلال خوزستان و صنعت نفت شکست بخوردند. غفوری برابر ذوب آهن و سیاه جامگان، بهتر شد ولی هنوز کاملا امیدوارکننده نشده بود که به دلیل مصدومیت، رفت و تا آخر نیم فصل، برنگشت.

کاوه رضایی/ تقریبا خوب

اینکه با 5 گل زده و 4 پاس گل، 50 درصد گلهای استقلال را ساخته یا زده یعنی خرید خوبی است ولی این خوب بودن در کنار حاشیه های ایجادشده توسط خودش و مدیربرنامه های عجیب و غریبش به علاوه کلکسیون موقعیت هایی که از دست داد، او را کمی پایین می کشد.

فرشید باقری/ شکست

منصوریان دست به خرید باقری زد تا جای خالی چشمی را پر کند که شکست خورد. باقری در ابتدای فصل بازی می کرد تا اسماعیلی بازی نکند که معامله ای دو سر باخت بود. باقری را شاید بتوان بدترین خرید آبی ها لقب داد حتی جلوتر از افشین و یزدانی که حداقل به دلیل بازی نکردن، علیه استقلال نبودند.