مهدی تاج در حرف هایش گفت ترجیح می داده این اختلاف بین پرسپولیس و تیم ملی همین حالا اتفاق بیفتد. او گفت چون اگر این دعوا در اسفندماه اتفاق می افتاد، خیلی شرایط بدتر می شد.

گزیده حرف های تاج در برنامه 90 را بخوانید:

*برنامه ای که پیش بینی کرده بودیم را به باشگاه ها داده بودیم. دو برنامه را از یک سال قبل به تیم ها داده بودیم. باشگاه ها به گزینه 2 ما رای دادند. وقتی این برنامه تائید شد که دیگر نباید اعتراضی پیش می آمد. تازه ما اردوی تابستانی مان را لغو کردیم چون اعتراض از طرف پرسپولیس بود. ما دو تا اردوی 20 روزه داشتیم و 4 بازی سخت برگزار کردیم. برای بازی با سوریه هم 15 روز اردو داشتیم. این اردوها برای رقابت با این تیم های سخت، خیلی اردوی طولانی و زیادی نیست. 

*درباره اردوی امارات در فیفا دی نبود. این را در برنامه نداشتیم. ولی باشگاه های آسیایی مان را جمع کردیم. مذاکره کردیم و گفتیم بیایید بازیکنان را بدهید تا یک اردویی داشته باشیم. آنها هم پذیرفتند. 

*ما رفتیم امارات. در خاک خودمان تمرین کردیم. بازی با مراکش فوتبالی لغو نشد. یک مناسبات دیگری بود که نگذاشتند بازی کنیم. تیم هایی آنجا بودند که بازی کنیم، ولی دولت امارات نگذاشت بازی کنیم. تیم که می رفت ، مطمئن بودیم که با مراکش بازی می کنیم. اردوی ما در امارات برای مان ارزان تر از تهران داشت در می آمد اما قرار بود با مراکش بازی کنیم که اماراتی ها نگذاشتند. بعد ما پول هتل داده بودیم ، نمی شد این اردو را اصلا لغو کرد. 

*ما یک بار با آقایان تفاهم کرده بودیم. برانکو اعتراضاتی داشته انگار اما در جمع نگفته بود و با تفاهم پذیرفتند اردو را . ولی مشکل اصلی ما در اسفندماه است تازه. چیزی که باید روی آن کار شود.

*ما همچنان دنبال این بودیم بازی با مراکش برگزار شود. قرار بود بازی پشت درهای بسته باشد اما مراکشی ها بازی پشت درهای بسته را نپذیرفتند. 

*در مصاحبه آقای برانکو این بود که دل نگران بازیکنان تیمش است، برای همین کسی از اردو اخراج نشد، بلکه آنها را به تیم شان برگرداندند. این را فدراسیون هم جمع بندی شده بود. 

*ما برنامه را اعلام کردیم. اقتدار را دیگران هم گفتند. ما در جوانگرایی ، برگزاری لیگ و ... اقتدار داریم. من اعتراضم را به آقای طاهری گفتم. ما گفتیم آقای برانکو اگر اعتراض داشته باشد ، باید از طریق قانونی طرح کند و مصاحبه کردن این طوری ، غیرمنطقی است. 

*فعلا زمین نداریم . یک کارهایی کردیم اما فروردین ماه می رویم ارمنستان. البته ما زمین شماره 2 کمپ را تقریبا آماده کردیم و برایش چمن خارجی می آوریم.

*استعفای آقای کی روش را ما نپذیرفتیم. اول اینکه ایشان می گفت راجع به هیچ تیمی نظر ندادم و انتظار دارم بقیه هم رعایت کنند. در بحث مدیریتی و فنی دیگران کاری نکردم. ما مشکلات سربازها و چارتر را برایش حل کردیم. توپ و لباس را حل کردیم. چمن ولی مانده است. تیم ما 4 سال است که صدر آسیاست. 12 بازی بی باخت داشته ایشان. کی روش می گوید من برای ایران یک تیم ساختم. روحیه ای که سبب می شود کره را راحت ببریم. او تیم ما را 3 سال جوان کرده و تیم خوبی ساخته است. آقای کی روش دبی هستند اما فردا شب برمی گردند. 

*به آقای اسدی یک روز گفتم سکوت محض کن ، انجامش داد. یک خط سند بیاورید که علیه اسدی چیزی گفته تا من صبح برکنارش کنم. بالاخره باید نقد را بپذیریم و بتوانیم با برنامه ریزی بیشتر ، مشکلات را حل کنیم.

*من به برانکو گفتم فقط از راه قانون می توانی اعتراض کنی. شما با برنامه ای که تفاهم کردی ، تا پایان بازی ها حق اعتراض نداری. نمی توانی دیگر مصاحبه کنی!