مسئولان تیم تراکتورسازی با وجود اتمام خدمت سربازی سروش رفیعی بسیار امیدوار بودند تا این بازیکن را در نیم فصل دوم نیز در اختیار داشته باشند اما رایزنی های آنها با رفیعی نتیجه نداد و او در نهایت از بین دو تیم سرخپوش، بازی در پایتخت را انتخاب کرد.

رفیعی که در یکسال و نیم گذشته عملکرد خوبی در تراکتورسازی داشت و یکی از مهره های کلیدی این تیم محسوب می شد، با رفتنش شاید خط هافبک سرخپوشان تبریزی را با مشکل مواجه کند. او در نیم فصل اول لیگ شانزدهم نیز در اکثر بازی های تراکتورسازی حضوری ثابت و نقشی تاثیرگذار داشت.  با وجود این مسائل جدایی رفیعی می تواند به رقیب اصلی پرسپولیس در کسب عنوان قهرمانی ضربه بزند.

تراکتورسازی در پست رفیعی بازیکنانی نظیر محمد نوری و کرار جاسم را دارد اما وضعیت هافبک عراقی مشخص نیست. از سوی دیگر احمد نوراللهی و امید عالیشاه نیز به ترکیب سرخپوشان تبریزی اضافه شدند اما این دو بازیکن نمی توانند در پست بازیساز قابلیت های رفیعی را داشته باشند. از سوی دیگر اگر کرار هم از جمع تراکتوری ها جدا شود، دست قلعه نویی حسابی خالی می شود و تنها هافبک وسط تهاجمی این تیم عملا محمد نوری خواهد بود.

بی تردید رفتن رفیعی قلعه نویی را به این فکر برده تا بتواند جایگزینی برای وی پیدا کند؛ شاید او به ناچار کرار را در تیمش نگه دارد و شاید هم روی به بازیکن خارجی بیاورد. از سوی دیگر احتمال دارد با تغییر پست چند بازیکن که در گذشته نیز در سابقه مربیگری قلعه نویی موجود است، تراکتورسازی روانه مسابقات شود.

به هر ترتیب در روزهای آینده و با بازگشت کرار از عراق همه چیز درباره جایگزین رفیعی در تراکتورسازی مشخص شود.