پس از پایان نیم فصل نخست لیگ شانزدهم و قعر نشینی تیم فوتبال ماشین سازی با حضور بازیکنان ستارە ای چون تیموریان؛ صادقیان و دیگر بازیکنان موثر و با رفتن رسول خطیبی و حضور فرهاد کاظمی هر روز شاهد رویداد تازه ای از این تیم فوتبال تبریز خواهیم بود. 

مسئولان باشگاه ماشین سازی با حضور بازیکنان ستاره این نوید را به هواداران می دادند که این تیم از خطر سقوط نجات می یابد. 

در حالی که باشگاه ماشین سازی آمادە رویارویی با سایپای تهران و حضور موثر در نیم فصل دوم لیگ می شد به یکباره جدایی بازیکنان تیم را در شوک فرو برد. 

خبر جدایی سامان نریمان جهان و حضورش در تیم پرسپولیس که این روزها نقل محافل فوتبال شده بود از مهمترین رویدادهای این روزهای باشگاه ماشین سازی بود، گر چه پیوستن این بازیکن بارها از سوی مسئولان ماشین سازی تکذیب شد اما باید دید که توافقی بین این هافبک سابق ماشین سازی با مسئولان باشگاه پرسپولیس صورت می گیرد. 

خبر دیگر این که محمد نصرتی مدافع تیم فوتبال ماشین سازی نیز خود را به درب خروج باشگاه نزدیک کرده است و البته در تماسی با مسئولان از قطعی نبودن خروج مدافع تیمشان خبر دادند. 

البته گفته شده اندرانیک تیموریان نیز قصد رفتن از این باشگاه را دارد که هنوز مسئولان صحت این خبر را تایید نکرده اند. 

باید دید با خروج بازیکنان تاثیر گذار ماشین سازی آیا مسئولان دلخوش به ماندن در لیگ خواهند بود. این که تیم فوتبال ماشین سازی در لیگ شانزدهم باقی می ماند یا تنها دو نماینده از فوتبال تبریز جواز ماندن در لیگ هفدهم را خواهند داشت.