حرف‌های روز گذشته امیر قلعه‌نویی و انتقاد او از مدیریت وقت باشگاه استقلال مبنی بر تصمیم آنها بر جدایی آندرانیک تیموریان در شرایطی است که علت اصلی خروج این بازیکن از استقلال مشکلات جدی‌اش با شخص سرمربی استقلال بود. تیموریان که به عنوان یکی از چهره‌های اصلی تیم کارلوس کی‌روش بعد از جام‌جهانی قرارداد خود را با استقلال با مبلغی چشم‌گیر و رکوردشکن تمدید کرده بود، نیم فصل سال 93 در شرایطی از استقلال به تراکتور منتقل شد که علاوه بر مسائل مالی درگیری نسبتا شدید او با لیدرها در کمپ حجازی خروج وی را از جمع آبی‌پوشان قطعی کرد، ضمن این که قلعه نویی به خصوص در نیم فصل اول این تصور را داشت که ملی پوشانش و به خصوص آندو و صادقی در تیم کی روش با کیفیت و تلاش بیشتری بازی می کنند.

تیموریان که از نظر فنی در آن سال شرایط مدنظر قلعه‌نویی را نداشت و مورد انتقاد مکرر وی بود، در یک بعدازظهر سرد به دلیل استفاده از یک کلاه قرمز (کلاه تیم شیکاگو بولز آمریکا) مورد طعن هواداران تیفوسی و سرسخت استقلال قرار گرفت و در شرایطی که برادرش سرژیک وی را همراهی می‌کرد، جدل لفظی شدیدی بین این دو و گروه لیدرها در گرفت. گروهی که به عنوان لیدرهای حامی امیر قلعه نویی دقایقی قبل به دفتر سرمربی استقلال رفته بودند و مدعی شدند که آندو در جمع آنها تاکید کرده که استقلال در این فصل با قلعه نویی موفق نخواهد شد!

آنها پس از آن در هنگام خروج آندو با او درگیر شدند . البته مطمئنا دستور این درگیری از طرف سرمربی صادر نشده بود اما وقتی قلعه‌نویی به حرف لیدرها که به شدت با آندو موضع داشتند فقط گوش داد، (از نگاه بازیکن) اینطور به نظر می‌رسید که چندان هم مخالف این مساله نبوده است. البته این تنها مشکل آندو نبود و این بازیکن باتجربه استقلال به دلیل خلف وعده آبی‌ها در پرداخت مبلغ وعده داده شده‌ که در قرارداد وی نیز درج نشده و تیم مدیریت از پرداخت آن شانه خالی می‌کردند.

پس از این دعوای لفظی سنگین، آندو به دفتر افشارزاده مراجعه کرد و در تاریخ ششم دی ماه 1393 با دریافت رضایتنامه راهی تراکتور شد. او بعد از جدایی از استقلال نیز مصاحبه‌ای تند علیه قلعه‌نویی انجام داد تا برای اولین‌بار نام او نیز در فهرست بازیکنانی بیاید که با سرمربی‌شان دچار مشکل جدی هستند. البته گذشت زمان ظاهرا باعث شسته شدن مشکلات در ذهن قلعه‌نویی شده و سرمربی فعلی تراکتور حالا مدیریت وقت را علت جدایی آندو می‌داند.

**مصاحبه ها:

- تیموریان 8 بهمن 1393: لازم است یادآوری کنم که با اتفاقاتی که درتمرینات استقلال رخ داد دیگر ماندن من دراین تیم صلاح نبود. همه دیدند که برخی از لیدرها چگونه به من و نوامیسم فحاشی کردند و برخی از آقایان وقتی این صحنه ها را دیدند فقط نگاه می‌کردند. تمام این رفتارها به علاوه بدقولی‌های مکرر باشگاه استقلال و وعده‌های کذب برخی اعضای هیات مدیره که به وقتش درباره نحوه قراردادی که با من بسته شد افشاگری می کنم، باعث شد من تحت فشار قرار بگیرم و از استقلال بروم. . چرا با لیدرهایی که به من و نوامیسم فحش دادند برخوردی نشد؟ چرا نرفتید مشکلات من را حل کنید؟ چرا زیر قول و قرارهایی زدید که در قراردادم بود و کاری نکردید که فضا برای ادامه کارم دراستقلال مهیا شود؟

-قلعه نویی 9 بهمن 1393 :« آقای تیموریان شما چطور به تیمت پشت کردی و رفتی و یک میلیارد پول گرفتی و همان پول تیم ما را به هم ریخت و قهرمانی را از ما گرفت؟ شما به باشگاه استقلال نامه زدید و خواهان جدایی از مجموعه تیم شدی، آیا این تقصیر من است؟  »