به گزارش پارس، سیدمهدی هاشمی در گفت وگو با فارس، درباره مشکل تامین فشنگ برای ورزشکاران تیراندازی و اینکه آیا این مشکل به دلیل تحریم است، گفت: تحریم برای ما مشکل اصلی نیست. تامین ارز مرجع و مبادله ای مهمتر از بحث تامین فشنگ است. ما بیش از ۳۰ سال در تحریم بودیم. به همین دلیل مشکلی نداریم. در مسابقات بین المللی مهمات تامین می شود اگر هم قرار باشد مسابقات در ایران برگزار شود ورزشکاران مهمات را با خود می آورند. مشکل اصلی ما در اردوهاست که البته در بلندمدت قابل حل است و ما حتی می توانیم مهمات به سایر کشورها صادر کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نزدیکی بازی های آسیایی و اینکه تیراندازی یکی از شانس های کسب مدال است، مشکل مهمات تاثیری نمی گذارد، تصریح کرد: مشکل ایجاد می کند اما اساسی و عمده نخواهد بود.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره اساسنامه کمیته هم گفت: اساسنامه هنوز نیامده اما امیدواریم با پیگیری هایی که می شود در کوتاه مدت زمان مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم. اصرار بر این است که قبل از انتخابات دولت، انتخابات کمیته را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره عملکرد وزیر ورزش اظهار داشت: این بحث را باید به دو بخش تقسیم کنیم. شخص وزیر و وزارتخانه و بعد دولت. دولت برخورد نامادری با وزارت ورزش داشت و وزارتخانه را تحمیلی می دانست. بنابراین آن طور که باید مورد حمایت قرار نداد. شخص وزیر تجربه و سابقه نداشت اما فرد توانمندی بود. ستاد ورزش هم با وزیر همراهی لازم را نداشتند. بنابراین دچار مشکل شدیم.

هاشمی افزود: بنابراین چاره ای جز ادامه شرایط موجود و گذراندن آن تا المپیک نداشتیم. اکنون هم به پایان دولت رسیدیم و وزارتخانه می تواند در دولت جدید حرکت اساسی انجام دهد. هر چند در سال ۹۲ تغییرات اساسی داریم. هم انتخابات کمیته و هم تغییر در مدیریت.

عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی همچنین درباره مشکلات کمبود ارز و اخراج مربیان خارجی عنوان کرد: درست است مشکل ارز وجود دارد اما در درازمدت این مشکل برای ما فرصت ساز خواهد بود. آنجایی که جایگزین مربی داخلی با خارجی داریم، این برای ما یک فرصت است.