علیرضا منصوریان در اولین فصل حضورش در استقلال فعلا نتوانسته هواداران استقلال را راضی کند.

آبی‌ها در لیگ که فاصله قابل توجهی با صدر دارند با جام حذفی هم وداع کردند، هرچند موفقیت در نیم فصل دوم و آسیا می تواند این ناکامی ها را جبران کند.

بدون تردید یکی از دلایل اصلی مطلوب نتیجه نگرفتن استقلال در ۱۴ هفته گذشته و جام حذفی کارآیی کم، خریدهای جدید استقلال است.

برای ارزیابی عملکرد بازیکنان جدید استقلال جدول رده‌بندی بازیکنان بر اساس نمرات گروه آنالیز نود می‌تواند بهترین مرجع باشد. چند خرید میلیاردی استقلال قعرنشینان جدول بازیکنان‌اند. چند خرید گران‌قیمت هم آنقدر کم بازی کرده‌اند که حتی در جایی در جدول بازیکنان ندارند.

بختیار رحمانی

قرار بود بختیار شاه‌مهره استقلال در این فصل باشد. قبل از شروع فصل همه خرید این بازیکن پرطرفدار را ترکاندن بمب می دانستند اما رحمانی اصلا نتوانسته انتظارات را برآورده کند. این بازیکن یک میلیارد تومانی در جدول بازیکنان با میانگین نمره ۳،۸۴ بازیکن صد‌و‌نود‌و‌دوم لیگ است. بختیار تنها چهار بازیکن را پایین تر از خود می بیند.

وریا غفوری

این بازیکن به استقلال آمد تا جای میلاد فخرالدینی را پر کند و سمت راست استقلال بیمه شود. وریا هم خیلی زود همه را ناامید کرد و تیم ملی را از دست داد. این خرید یک میلیارد و صد میلیون تومانی هم در پایین ترین رده های جدول بازیکنان قرار دارد. غفوری در رده ۱۸۹ قرار دارد با میانگین نمره ۳،۷۲.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

این بازیکن با هیاهوی فراوانی استقلالی شد. از پرسپولیس عبور کرد و پیراهن استقلال را به دست آورد. پس از اعلام رقم قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد قرارداد کنعانی ۹۰۰ میلیون تومان بوده است. این بمب هم خیلی زود خنثی شد. مدافع سابقا ملی پوش در چند بازی ابتدایی بسیار ضعیف ظاهر شد سپس با مصدومیت از فهرست استقلال کنار گذاشته شد و جای خود را به پادوانی داد.

فرشید باقری

هافبک نه چندان سرشناس صبا در فصل قبل با قراردادی ۹۵۰ میلیون تومانی به استقلال پیوست. قراردادی سنگین که باعث اعتراض وزیر وقت ورزش هم شد. محمود گودرزی معترض بود که چرا باید بازیکنی که فصل قبل قراردادی ۱۵۰ میلیونی داشته به یک باره به چنین رقمی برسد. باقری هم مهره کارآمدی نبود و میانگین نمراتش ۳،۹۲ است. فرشید شانس آورد که به دلیل بازیهای کمش از جدول رده بندی بازیکنان خارج شد وگرنه الان بازیکن یکی مانده به آخر لیگ بود.

لئوناردو پادوانی

پس از نمایش ضعیف و مصدومیت کنعانی زادگان، منصوریان دست به دامن بازیکن سابقش لئوناردو پادوانی شد. نمرات این برزیلی نشان می دهد آنچنان آش دهان سوزی هم نبوده است. او با میانگین ضعیف ۳،۴۳ در رده ۱۴۵ قرار دارد. بازیکنی با قرارداد ۹۸۰ میلیون تومان.

آرش افشین

افشین سهمیه لیگ برتری استقلال نبود و با قراردادی ۵۰۰ میلیون تومانی راهی استقلال شد. او در لیگ فقط ۲۷ دقیقه بازی کرده است. ۵۰۰ میلیون برای ۲۷ دقیقه.

با احتساب رقم قرارداد افشین، غفوری، رحمانی، باقری، کنعانی زادگان و پادوانی، استقلال پنج و میلیارد تومان صرف خریدهای ناموفق کرده است.

علی قربانی

قربانی و رابسون را می توان خریدهای متوسط منصوریان دانست. علی قربانی با قراردادی ۶۵۰ میلیون تومان راهی استقلال شد. درست است بازیکن ثابت تیم نیست اما در مقایسه با سایر بازیکنان بد هم نبوده و ۳ گل زده است.

رابسون جانواریو

رابسون برزیلی در رده ۹۹ بازیکنان قرار دارد که رتبه جالبی نیست با این وجود نمایش این برزیلی در مجموع بد نبوده است. این بازیکن ۷۰۰ میلیون تومانی را نمی توان یک خرید بد برای استقلال دانست.

کاوه رضایی

در بین بازیکنان جدید استقلال بهترین جایگاه در جدول رده بندی بازیکنان متعلق به این مهاجم یک میلیاردی است. کاوه در رتبه هفتادم دیده می شود و در این فصل در لیگ ۵ گل زده است. رضایی هم انتظارات را به طور کامل برآورده نکرده است. او قبل از اینکه به استقلال بیاید به تیم ملی دعوت می شد و حالا نمی شود. با این وجود تا اینجای کار بهترین خرید استقلال بوده است.

آبی ها در این فصل چند بازیکن جوان مثل زکی‌پور و حقدوست را هم با رقم های پایین به خدمت گرفتند که با توجه به جوان بودن این بازیکنان و رقم پایین شان مورد ارزیابی قرار نگرفتند.