مهدی کیانی، درباره مسائل مختلفی از جمله پیوستن بازیکنان پرسپولیس به این تیم، شرایط تراکتورسازی، وضعیت سروش رفیعی، مدیریت باشگاه و موضوعات دیگر صحبت کرد.

* بازی با استقلال را چطور دیدید؟

بازی استقلال مهم‌ترین بازی هفته و شاید مهمترین بازی برای ما بود. بازی این دو تیم همیشه جذاب بوده و این هفته نیز همین‌گونه بود. ما واقعا خوب بودیم و موقعیت‌های خوبی هم داشتیم. باید با اختلاف سه یا چهار گل می‌بردیم. هواداران نیز برای حمایت از ما به ورزشگاه آمده بودند و ما وظیفه داشتیم آنها را شاد کنیم. خدا را شکر که توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم و هواداران تراکتورسازی خوشحال به خانه برگردند.

* در بین دو نیمه چه اتفاقی افتاد که بازوبند را به محمدرضا اخباری دادید؟

محمدرضا واقعا بازیکن بزرگی است و خیلی از بازی‌ها واکنش‌های خوبی از خود نشان داده است. بازیکنان بزرگ در کل دنیا اشتباه می‌کنند و محمدرضا نیز از این قاعده مستثنی نیست. تمام تیم دست به دست هم دادند تا اخباری روحیه از دست رفته خودش را به دست بیاورد و من نیز وظیفه خودم می‌دانستم که با دادن بازوبند به این بازیکن جوان کمک کنم دوباره خودش را پیدا کند. خدا را شکر خداوند به دل محمدرضا نگاه کرد و توانستیم بازی را ببریم.

* بازی با سپاهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی‌های تراکتورسازی با سپاهان نیز همواره بازی‌های خوب و جذابی بوده است. ما بازی با استقلال را فراموش کردیم و اکنون فقط به سپاهان فکر می‌کنیم. سپاهان تیم خوبی است که روند رو به رشد خود را دوباره پیدا کرده، تمام بازی‌ها سخت هستند اما ما سعی می‌کنیم با نمایش قابل قبول سه امتیاز را به دست بیاوریم.

* به نظرتان می‌توانید قهرمان نیم فصل شوید؟

الان زود است که درباره قهرمانی و حتی قهرمانی نیم فصل صحبت کنیم. هم ما و هم پرسپولیس نتایج خوبی کسب کرده‌ایم. امیدوارم در ادامه بتوانیم امتیازات لازم را به دست بیاوریم تا بتوانیم در آخر فصل سربلند باشیم.

* درباره تاثیرات امیر قلعه‌نویی در تیم‌تان صحبت کنید؟

آقای قلعه‌نویی چه فصل‌های قبل و چه این دو فصل که در تیم تراکتور بودند نکات خوبی را به من یاد دادند. من خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. من تمام تلاشم را می‌کنم برای تیم مثمرثمر باشم و بتوانم تیم را برای رسیدن به اهدافش کمک کنم.

* نظرتان درباره حضور امید عالیشاه و احمد نوراللهی در تراکتورسازی چیست؟

ان‌شاءالله هر بازیکنی که به تراکتور می‌پیوندد موفق شود. امید عالیشاه و احمد نوراللهی از بازیکنان خوب لیگ هستند. قطعا حضور آنها به تراکتورسازی برای رسیدن به هدفش کمک خواهد کرد. امیدوارم این دو بازیکن در هر جایی که هستند موفق شوند و اگر قرار شد در تراکتورسازی توپ بزنند به ما کمک کنند.

* تراکتورسازی این روزها جریمه‌های زیادی به دلیل شعارهای هواداران متحمل می‌شود، نظر شما در این رابطه چیست؟

هواداران ایرانی و مخصوصا تراکتوری‌ها به تیم خود تعصب زیادی دارند و در خیلی از مواقع احساساتی می‌شوند. به نظر من فوتبال بدون تماشاگران لذتی ندارد. تماشاگران نیز باید سعی کنند تمام تلاش و تمرکز خود را روی حمایت از ما بگذارند تا بتوانیم مقام قهرمانی را کسب کنیم. اگر حمایت هواداران نباشد به این مهم دست پیدا نخواهیم کرد.

* زمین اختصاصی تراکتورسازی چگونه است؟

این زمین کیفیت نامساعدی دارد و رختکنش استاندارد نیست. زمین اختصاصی تراکتورسازی باعث شده کیفیت بازی ما و تیم‌های مقابل ما پایین بیاید. ما برای بازی با صبا امیدوار بودیم ورزشگاه یادگار امام آماده شده باشد و بتوانیم این دیدار را در آنجا برگزار کنیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. ان‌شاءالله هر چه زودتر یادگار امام آماده شود تا بتوانیم از حمایت بیشتر هواداران بهره ببریم و هم بتوانیم بازی‌هایی با سطح کیفی بالا ارائه دهیم. مسئولان به ما قول دادند که یادگار امام در ابتدای نیم فصل دوم آماده شود که امیدواریم این وعده زودتر عملی شود.

* فکر می‌کنید سروش رفیعی در تراکتور می‌ماند؟

همانطور که قبلا هم خود سروش هم در مصاحبه‌ها و هم به من گفته بود اولویتش رفتن به اروپاست. سروش بازیکن خوبی است و برای ما یک افتخار است که هم‌تیمی مانند او داریم. سروش از بازیکنانی است که می‌تواند بازی را در بیاورد. امیدوارم بتواند به هدفش که انتقال به باشگاه‌های اروپایی است، برسد و اگر این اتفاق نیفتد در تراکتورسازی بماند. تراکتورسازی بهترین گزینه برای سروش است و او می‌تواند به تیم برای قهرمانی کمک کند. خودش نیز تراکتورسازی را دوست دارد.

* وضعیت مالی‌تان چگونه است؟

من از آقای آجرلو سپاسگزارم که این فصل از ما حمایت کرده است. متاسفانه فصل پیش اینگونه نبود و ما هر چه که می‌خواستیم مدیریت به ما می‌گفت که این مسائل را بازگو نکنید تا تیم وارد حاشیه نشود اما این فصل آقای آجرلو در همه ابعاد از ما حمایت کرده است، هم از لحاظ امکاناتی و هم مالی. تیمی که بخواهد قهرمان شود باید شخصیت قهرمانی داشته باشد. آجرلو با ما صادق بود و از ما حمایت کرد. ما نیز با او صادقیم و هر آنچه بتوانیم برای حمایت از ایشان انجام می‌دهیم.