حالا که ساعت ها از بازی ایران و سوریه و از دست رفتن دو امتیاز حساس برای شاگردان کی روش می گذرد، همه از زمینی صحبت می کنند که هیچ شباهتی به زمین فوتبال نداشت. چمنی که با بارش شدید باران به گل و لای تبدیل شد و دیدار دو تیم را به یک مسابقه بی کیفیت تبدیل کرد. نکته قابل توجه درباره بازی اما به حرف های سرمربی تیم ملی سوریه برمی گردد.

ایمن حکیم قبل از بازی وقتی با سوالی درباره شرایط زمین مواجه شد، با عصبانیت بازی در این ورزشگاه را حق تیمش دانست اما بعد از بازی تغییر موضع داد و این اتفاق را تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد.

سرمربی سوریه قبل از بازی گفته بود: «اینجا زمین خانگی ما است و این حق را داریم که در زمین خانگی مان به میدان برویم. شرایط زمین برای هر دو تیم یکسان است. وقتی شما یک مسابقه در پیش دارید که در اتوبوس آن را برگزار نمی‌کنید. قطعا در زمین بازی انجام می شود. فکر می کنم این مسائل دیگر نباید مطرح شود.»

او بعد از بازی که هیچ بار فنی نداشت، همه چیز را گردن AFC انداخت و اینطور به اظهارنظر پرداخت: «ما نیز علاقه داریم در زمین بهتری بازی کنیم اما این زمین را AFC انتخاب کرده است. سوریه کشور مظلومی است و ما دوست داریم که بازی در کشوری نزدیک به کشور خودمان برگزار شود.»