آرش افشین، بختیار رحمانی، حسین حسینی، رابسون جانواریو، علی قربانی؛ لئوناردو پادوانی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد زکی پور، ووریا غفوری، کاوه رضایی، فرشید باقری و میعاد یزدانی بازیکنانی هستند که در ابتدای فصل نقل و انتقالات با سر و صدای زیادی به استقلال جذب شده اند .
 
این افراد بازیکنانی بودند که در ابتدای فصل طبق خواسته منصوریان جذب استقلال شدند. بازیکنانی که این روز ها نظاره گر مصدوم شدن آنها و البته با کارایی نداشتن چندانشان روبرو هستیم.
 
 شاید بتوان با گذشت ۱۰ هفته از لیگ برتر نقل و انتقالات تیم استقلال را ارزیابی کرد و به این تیم پر سر و صدا نمره داد .تیمی که طی این ۱۰ هفته سروصدای بسیار را ایجاد کرده و نواقص قراردادهای بازیکنانش زبانزد عام و خاص است.
 
البته ناگفته نماند منصوریان سرمربی آبی ها هم از قرارداد عجیب ۱۰ بازیکن استقلال که طبق یک بند می توانند هر زمان که دلشان خواست یا پیشنهاد خوبی داشتند از استقلال بروند، پرده برداری کرد اما قاعدتا خود وی هم در نقل و انتقالات عالی عمل نکرده و در بعد فنی انتخاب های خوبی نداشته است.
 
 وریا غفوری که با قراردادی به مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان به استقلال پیوست و با توجه به  پارگی رباط می تواند جزو خرید های ناموفق استقلال قرار گیرد .
 
کاوه رضایی با قرارداد یک میلیارد تومانی به جمع آبی ها اضافه شد تا به نوعی جایگزین سجاد شهباززاده شود اما به نظر این بازیکن هنوز در استقلال آن طور که باید کارایی ای ندارد و هنوز جا نیفتاده است.
 
از طرفی آرش افشین و زکی پور و کنعانی زادگان که تکلیفشان کاملا مشخص است، آنها به نوعی کنار گود هستند و تقریبا به میدان نیامده اند و یا آمده اند و از سوی سرمربی طرد شده اند.
 
بختیار رحمانی هم که صدای اعتراض همه را درآورده و اصلا شبیه به آن تصوری نیست که از او ساخته شده بود. او کاملا یک بازیکن معمولی است که برخی معتقدند فرشید اسماعیلی جوان بهتر از او عمل کرده است.
 
 فرشید باقری و علی قربانی هم بازیکنانی کاملا معمولی هستند و نمی توان آنها را جزو ستاره های تیم دانست اما به نسبت تنها پادوانی و رابسون جانواریو بوده اند که بهتر از بقیه عمل کرده اند و البته آنها هم ستاره هایی بی بدیل نیستند.
 
نکته بد ماجرا اینجاست که استقلال بازیکنانی را به جای این بازیکنان در خدمت داشت و آنها را رها کرد که بعضا بهتر از این خریدهای گران قیمت بوده اند بازیکنانی مثل عمران زاده  که به جای او کنعانی زادگان را گرفتند، آرش برهانی که آرش افشین را جانشین خود دید یا طالب لو که حسین حسینی را به جای خود دید و خرسند نیا که فرشید باقری را به جای خود مشاهده کرد.
 
آمار و تجزیه و تحلیل دقایق بازی و عملکرد این بازیکنان جدید عملا رفوزگی استقلال را در بعد فنی نشان می دهد و بدتر از آن اینکه این بازیکنان که در عمل انتخاب خوبی نبوده اند، گرانترین و پر آپشن ترین قرارداد های لیگ را هم بسته اند.استقلال در حال حاضر با بازی خوب محسن کریمی ،فرشید اسماعیلی و حسینی عملکرد بهتری دارد .بازیکنان جوانی که در فصل گذشته با کم ترین قرارداد ها توانستند استقلال را جزو چهار تیم اول قرار دهند .
 
می توان گفت استقلال فصل گذشته با کم ترین هزینه ها و قرارداد ها و بدون آپشن مدعی هر دو جام بود و جا دارد اختلاف استقلال فصل گذشته را با استقلالی که در حال حاضر سکان هدایتش در دستان علی منصور قرار دارد مورد ارزیابی قرار دهیم و بگوییم آن استقلال کجا و این استقلال کجا.
 
رضا رجبی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در این خصوص گفت:من چندین بار در این مورد صحبت کردم اما هر بار دوستان از گفتن واقعیت وحشت دارند .تیم پرسپولیس با همه امکانات توانست دو ،سه بازیکن مد نظر خود را بدون هیاهو جذب کند و در نقل و انتقالات موفق باشد. اما استقلال با جنجال و هیاهو نتوانست بازیکنان خوبی را جذب کند و از طرفی باید بگویم یارگیری خوب بزرگترین فن یک مربی است که منصوریان در آن ناموفق بود .
 
وی ادامه داد:در بخش یارگیری حتی نمی توانیم بگوییم استقلال بد بود بلکه افتضاح عمل کرد و حتی مسئولان استقلال  با جذب دو یا سه بازیکن خوب همانند بختیار رحمانی و علی قربانی باعث شدند این بازیکنان در جریان مسابقات عملکردشان ضعیف شود.می توان گفت استقلال به نوعی شعبه دوم تیم نفت شده است چرا که هر بازیکنی که آنجا بوده به استقلال ورود کرده است و اصلا برخی آنها بازیکنان بزرگی نبودند و به راحتی به استقلال پیوستند .آوردن حق دوست و افشین مصدوم ، زکی پور و باقری به چه درد استقلال می خورد ؟در استقلال باید بازیکنانی بازی کنند که در شرایط سخت عملکرد خوبی داشته باشند نه این بازیکنانی که به استقلال آمدند .
 
رجبی افزود: باید بگویم منصوریان بیشتر از اینکه به متن بپردازد به حاشیه می پردازد و کنار خط هم همین طور است.هیچ گاه منصوریان نقاط ضعف خود را بازگو نمی کند و باید برای این یارگیری ضعیف تاسف خورد .
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان خاطر نشان کرد:واقعا جای تاسف دارد که گودرزی به عنوان رییس مجمع اجازه داد هر فردی در این باشگاه تصمیم گیرنده باشد و واقعا پرداخت این پول ها به بازیکنان تنها اصراف در بیت المال است .از روز اول هم بر سر جذب بازیکن رقابت میان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشت و به نظر هر کی زودتر پیک موتوری می گرفت موفق تر بود و این صحبت هایی که از سوی مسئولان مطرح می شد .متاسفم این تیم با این همه هزینه بسته شده و از بازرسان می خواهم نظارت بیشتری داشته باشند. پیشکسوتان استقلال انر خم یک کوچه هستند و تیم های پایه در پارک تمرین می کنند و واقعا این مسائل خوب نیست.