تیم ملی فوتبال ایران این روزها خود را برای بازی مقابل سوریه در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه آماده می کند. شاگردان کی روش برای دیدار با سوریه با تغییرات زیادی صبح امروز راهی مالزی شدند و در این باره تحلیل های زیادی وجود دارد.

 

 منصور ابراهیم زاده، سرمربی کنونی تیم مس کرمان درباره وضعیت تیم ملی، دیدار با سوریه، تغییرات ایجاد شده و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 

شرایط خوبی داریم

تیم ملی فوتبال اردوهای خوبی را برگزار کرده و فکر می کنم شرایط برای انجام یک بازی خوب با سوریه مهیا است. دیدار با سوریه یک دیدار خیلی مهم برای تیم‌ملی فوتبال ایران است، چون برنامه‌ریزی‌های لازم برای تیم‌ملی انجام شده و این تیم از نظر امکانات تمامی شرایط لازم را داشته است.

 

غیبت بازیکنان مشکل ساز نمی شود

درباره غیبت چند بازیکن اصلی تیم ملی نگرانی خاصی وجود ندارد؛ چون تیم‌ملی ما به اندازه کافی مهره‌ دارد و درواقع ما هیچ‌وقت به یک بازیکن وابسته نبودیم. بلکه یک تیم هستیم و براساس تیم‌بودن خودمان در مقابل رقبا پیروز شده‌ایم. با ترکیب قدرتمندی می‌توانیم به مصاف حریف برویم؛ ضمن این‌که بازیکنان جایگزین هم خودشان را به اندازه کافی نشان داده‌اند. فکر می‌کنم کادرفنی ما مشکلی بابت کمبود بازیکن نداشته باشد. آنها جایگزین‌های خوبی دارند و از این جهت مشکلی حس نمی‌شود.

 

دست کم گرفتن سوریه اشتباه است

این روزها خیلی مسائل بیان می شود مبنی بر اینکه ممکن است تیم ملی ایران سوریه را دست کم بگیرد و بلای لبنان سرش بیاید. شخصا فکر نمی‌کنم این موضوع به وجود بیاید. چون کادرفنی و بازیکنان ما به اندازه کافی تجربه دارند، ضمن این‌که باید توجه کرد سوریه حریف سخت و گردن کلفتی برای ما بوده و هست. آنها به هر ترتیب میزبان هستندو قطعا بیش از ما روی تیم‌شان کار کرده‌اند؛ بنابراین دست کم گرفتن آنها یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

 

سوریه را بزرگ نکنیم

شرایط فیزیکی بازیکنان ایران در این دیدار خیلی مهم است و با توجه به این‌که ما در کوران مسابقات لیگ هستیم بازیکنان با آمادگی بالایی به مصاف حریف خواهند رفت. در مجموع معتقدم تیم‌ملی هیچگاه حریفش را دست کم نمی‌گیرد چون قطعا آنالیزهای کافی درباره سوریه انجام شده و بازیکنان می‌دانند باید با چه حریفی بازی کنند، نکته مهم این است که نباید سوریه را بیش از حدی که هست بزرگ کنیم، آنها تیم خوبی هستند ولی ما هم ایران هستیم و من فکر می‌کنم آنها باید نگران بازی با ما باشند، نه این‌که برعکس شود.

 

فرصت مناسب برای جوانان

بازی با سوریه فرصت خوبی برای جوانان تیم‌ملی و بازیکنانی است که به تازگی به اردو دعوت شده‌اند، آنها می‌توانند در این بازی خودشان را نشان بدهند و ثابت کنند که جایگزین‌های خوبی برای بازیکنان اصلی تیم هستند.