باز شدن احتمال جدایی کاوه رضایی تنها چند ساعت قبل از دیدار حذفی استقلال و عدم شفاف سازی توسط باشگاه خاموش استقلال عملا اولین و دومین نکته منفی است که در مورد این مهاجم جوان و آن باشگاه پرطرفدار رخ داده است.

در واقع در استقلال انگار هیچکس به فکر جمع کردن این بساط که از متن بسیار فاصله دارد نیست. با این احوال باید تاکید کرد ضد و نقیض های بسیاری در مورد کاوه رضایی مطرح شده است که جای بحث و گفتگو باقی می گذارد. نکته ها را از نظر می گذرانیم:

اول: پرسش اول این ست که چرا با کاوه رضایی به دلیل باز کردن این پیشنهاد و ایجاد عدم تمرکز برای سرمربی و بازیکنان باشگاه درست شب بازی حذفی برخوردی صورت نگرفته است.

دوم: پرسش دوم این ست که چرا باشگاه استقلال در سایت رسمی خود این موضوع را شفاف نکرده و چرا این داستان و داستان های مشابه را جمع نکرده و واکنش سریع و دقیقی به آن ندارد.

سوم: نگاهی به حرف‌های سید پندار توفیقی داشته باشید:« کاوه رضایی استقلالی است و استقلالی می‌ماند و طبق قرارداد منعقده ایشون در دو مقطع نیم فصل و پایان فصل با داشتن پیشنهاد خارجی و پرداخت حق و حقوق باشگاه امکان جدایی خواهد داشت. و بدیهی است حاشیه اخیر توسط کسانی مطرح شده که موفقیت علیرضا منصوریان و تیم استقلال را نمی پسندند»

پرسش این است که  قرار داد کاوه رضایی به کدام دلیل طوری بسته شده که این بازیکن می تواند  در دو مقطع از استقلال برود؟ آیا این کار در رقابت با پرسپولیس برای جذب رضایی صورت گرفته است؟ آیا باید به این شکل و به صورت رسمی در قرارداد ذکر شود که کاوه می‌تواند برود؟

مگر مدیر برنامه‌های رضایی با اعلام همین نکته احتمال جدایی رضایی را مطرح نکرده است؟ آیا او در حال حاشیه سازی علیه منصوریان است؟ یا تاکید روی بندهایی که امضا شده؟

چهارم: حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد احتمال جدایی کاوه می گوید: « ما چون در جریان تنظیم قراردادهای این فصل نبودیم، در یک عمل انجام شده قرار گرفتیم، اینطور نیست که بازیکن هر زمان دلش بخواهد، بتواند برود. ما روی رضایی حساب کردیم و حداقل تا نیم فصل در استقلال هست».

حسن زمانی در حالی از در جریان نبودن قراردادها خبر می دهد که طی هفته گذشته بارها به مسائل فنی ورود کرده و از ظلم کی روش به رحمتی گرفته تا درصد بندی آمادگی استقلال و کوچینگ بازی استقلال با فولاد. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که زمانی خودش می‌گوید در جریان قراردادها نیست!

آیا اعضای هیات مدیره باید قراردادها را کنترل کنند و برآنها نظارت داشته باشند یا مسائل فنی را در رسانه‌ها مطرح کنند و نظر فنی در مورد تیم بدهند؟

پنجم: چرا جلسات هیات مدیره استقلال به طور منظم برگزار نمی‌شود؟