مهدی تاج در مورد انتخاب سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشحالیم که وزیر ورزش انتخاب شد، البته از همه مهمتر شکل انتخاب او بود که مجلس با اکثریت آرا، اعتماد کامل خود را به سلطانی‌فر نشان داد. وقتی یک وزیر این میزان رأی می‌آورد می‌توان امیدوار بود که با تعامل با سران سه قوه و از سوی دیگر با اهالی ورزش و فدراسیون فوتبال فرایند روبه جلوی خوبی را برای ورزش کشور پیش‌بینی کنیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که داشتیم از طرف فدراسیون فوتبال، تیم ملی و شخص کی‌روش این انتخاب را تبریک گفتیم. شناخت خوبی از سلطانی‌فر داشتیم و انتخاب او به عنوان وزیر ورزش را به فال نیک می‌گیریم، کمااینکه کی‌روش نیز روز گذشته با صراحت حمایت خود را از سلطانی‌فر اعلام کرد و این نشان می‌دهد هم اطلاعات خوبی به سرمربی پرتغالی رسیده و هم بنده و اهالی فدراسیون نیز شناخت کاملی از وی داریم. 

تاج در مورد اینکه به عنوان رئیس فدراسیون چه خواسته‌ای از وزیر ورزش جدید دارد، گفت: خواسته ما یک خواسته ملی است. همان‌طور که همگان اذعان دارند تیم ملی امسال شرایط حساسی دارد، برای اولین بار می‌خواهیم سنت‌شکنی کرده و برای دو بار پیاپی راهی جام جهانی شویم. به نظرم سلطانی‌فر از سختی‌ها و مشکلات پیش روی فوتبال شناخت دارد، بنابراین از او می‌خواهیم تا نگاه بیشتر و ویژه‌تری به فوتبال ملی داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: راند اول صعود به جام جهانی را طی کردیم، اما در راند دوم حریفانمان دندان تیز کرده‌اند تا جایگاه ایران در صدر گروهش را بگیرند. از سوی دیگر سلطانی‌فر فردی است که دیپلماسی و معادلات ورزش را می‌شناسد و با یک کارشناسی کلی حتماً می‌داند که سرمربیان چین و قطر تغییر کرده‌اند و کادر فنی کره جنوبی نیز تقویت شده، بنابراین حریفان در راند دوم آماده هستند تا جایگاه ایران را بگیرند. 

وی افزود: این شرایط می‌طلبد تا نگاه وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال و تیم ملی جدی‌تر باشد، هرچند که با این انتخاب ما به آینده خوش‌بین‌تر شدیم، البته باید از مجلس هم تشکر کرد که بدون درنگ و با پی بردن به وضعیت حساس ورزش کشور نمایندگان محترم مردم با آرای بالا به وزیر ورزش رأی دادند.