دست تقدیر دوباره محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی را روبروی هم قرار داد و این دو مربی در لباس سرمربیگری ملوان بندرانزلی و تراکتورسازی فردا (دوشنبه 10 آبان) در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در انزلی به مصاف هم خواهند رفت.

 
علاقه مندان به فوتبال حتما درگیری های بیانیه ای این دو مربی را به یاد دارند؛ در فروردین ماه 1388 و پس از کنار گذاشتن علی دایی از هدایت تیم ملی فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال نام محمد مایلی‌کهن را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه راه مقدماتی اعلام کرد و این موضوع در حالی بود که مایلی‌کهن در آن زمان مربی تیم سایپا هم بود.
 
 در لیگ هشتم و در حالی که به تازگی مایلی‌کهن به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده بود در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف استقلالِ قلعه‌نویی رفت. در این دیدار برخی از هواداران استقلالی علیه مایلی کهن که به علت محرومیت روی سکوها نشسته بود، شعار دادند که همین موضوع باعث شد تا حاجی مایلی از کوره در برود.
 
پس از این ماجرا مایلی‌کهن در بیانیه معروف خود از الفاظی مانند «گروهبان قندلی»، «شعبان بی مخ»، «نوچه پرور»، «کوتوله» و ... درمورد قلعه‌نویی استفاده کرد و در انتها از هدایت تیم ملی کناره‌گیری کرد.

 

 
 
البته بعد از این بیانیه هم بارها این دو خصوصا در حاشیه کلاس مربیگری در اکادمی المپیک از خجالت هم در آمدند، اما حالا پس از گذشت سال‌ها که این دو سرمربی با هم آشتی هم کردند، سرنوشت مایلی‌کهن را به زادگاه خود برده و قلعه‌نویی هم مجدداً هدایت تراکتورسازان تبریزی را برعهده دارد و باید فردا (دوشنبه) در جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف یکدیگر بروند.
 
  
 
 
بدون شک بازی فردا حساسیت‌هایی فراتر از یک تقابل میان یک تیم لیگ برتری و یک تیم لیگ دسته اولی دارد به همین خاطر کارنامه این دو مربی در تقابل با یکدیگر را بررسی کردیم که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود:
 
* اولین مچ‌اندازی لیگ برتری مایلی‌کهن با قلعه‌نویی
در لیگ سوم امیر قلعه‌نویی جوان هدایت استقلال را برعهده داشت و مایلی‌کهن با تجربه سرمربیگری در تیم ملی و سرمربیگری در لیگ آزادگان (زمانی که هنوز لیگ برتر تشکیل نشده بود) روی نیمکت خودروسازان می‌نشست تا اولین تقابل لیگ برتری مایلی‌کهن و قلعه‌نویی رقم بخورد. در این دیدار استقلال با نتیجه 3 بر 2 پیروز میدان شد و مایلی‌کهن هم نتوانست تا پایان فصل جایگاه خود را در جمع نارنجی‌پوشان حفظ کند و جیووانی مِی ایتالیایی جای او را گرفت و جالب اینکه سایپا در آن فصل به لیگ یک سقوط کرد.
 
* قلعه‌نویی فاتح بی‌چون و چرای تقابل با حاجی مایلی
ژنرال و مایلی‌کهن تا امروز در ادوار گذشته لیگ برتر 10 بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند که از این تعداد بازی 7 برد نصیب قلعه‌نویی شده، 2 بار بازی با نتیجه تساوی تمام شده و مایلی‌کهن تنها یک بار با سایپا از سد سپاهان که قلعه نویی را روی نیمکتش می دید، عبور کرده که آن هم مربوط به زمانی می‌شود که سپاهان پیش از بازی از قهرمانی خود در لیگ برتر مطمئن شده بود.
 
در این 10 بازی جمعاً 33 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که از این تعداد گل 23 توپ به تور دروازه تیم مایلی‌کهن چسبیده است.
 
* سخت‌ترین شکنجه‌های ژنرال برای مایلی‌کهن
تلخ‌ترین شکست‌های مایلی‌کهن مقابل امیر قلعه‌نویی مربوط به لیگ‌های نهم و دهم می‌شود که در هر دو دوره مایلی‌کهن با سایپا در اصفهان مقابل سپاهانِ قلعه‌نویی باخت‌های سنگینی را تجربه کرده است.
 
 
یکبار سایپا در بازی برگشت لیگ نهم در اصفهان 5 بر یک به سپاهان باخت و در بازی رفت لیگ دهم بازهم در اصفهان شاگردان قلعه‌نویی 4 بر یک نارنجی‌پوشان تحت هدایت مایلی‌کهن را از پیش رو برداشتند تا تلخ‌ترین باخت‌های مایلی‌کهن مقابل قلعه‌نویی رقم بخورد.

 

 
0