در شرایطی که برانکو در چند وقت اخیر همواره در صحبت‌های خود از تعطیلات لیگ به دلیل بازی‌های تیم ملی انتقاد کرده و اعتقاد دارد پرسپولیس و باشگاه‌های دیگر از این وقفه‌های چند هفته‌ای در مسابقات لیگ متضرر خواهند شد اما این تعطیلات فعلی چیزی جز منفعت برای او تیمش نخواهد داشت.

 

تعطیلات این بار لیگ در حالی از راه رسیده است که برانکو و پرسپولیس دو ستاره خود یعنی علیرضا بیرانوند و وحید امیری را به ترتیب ۴ و ۳ هفته به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. باتوجه به وقفه ۲۸ روزه لیگ و مدت دوری این دو بازیکن از میادین، طبق برنامه لیگ، بیرانوند و امیری می‌توانند در شروع دوباره مسابقات و در بازی هفته یازدهم مقابل پیکان به میدان بروند. این در حالی است که اگر لیگ به دلیل آماده‌سازی تیم ملی تعطیل نمی‌شد، پرسپولیس باید در چهار بازی بعدی خود از هفته یازدهم تا هفته چهاردهم بدون دو بازیکن تاثیرگذار خود به مصاف رقیبان می‌رفت.

 

با نگاهی به جدول لیگ می‌بینیم در صورتی که لیگ دچار وقفه نمی‌شد، با احتساب هر هفته یک بازی، پرسپولیس می‌بایست در چهار دیدار بعدی خود، بدون دو ستاره‌ تاثیرگذارش به مصاف پیکان، ماشین‌سازی، پدیده و ذوب‌آهن می‌رفت که قطعاً غیبت بیرانوند و امیری در این بازی‌ها می‌توانست تبعات منفی زیادی برای صدرنشین فعلی لیگ داشته باشد اما در شرایطی فعلی برانکو تنها در یک بازی مقابل نفت آبادان نتوانسته است از این دو مهره اصلی خود استفاده کند. دیداری که بیرانوند آن را به دلیل آسیب‌دیدگی دست از دست داد و وحید امیری نیز تنها بعد از ۳۰ دقیقه از گذشت بازی به دلیل کشیدگی عضله همسترینگ تعویض شد.

 

باتوجه به همین مساله باید گفت با وجود اعتراض و انتقادهای برانکو نسبت به تعطیلات لیگ و اردوهای تیم ملی، این بار کی‌روش و تیم ملی باعث شدند مرد کرووات و تیم صدرنشینش کمترین ضرر ممکن را از نبود ستاره‌های مصدوم خود متحمل شوند.