رضا یزدانی در خصوص عمل جراحی روی آشیل پایش عنوان کرد: خیلی وقت است که پیگیر عمل جراحی روی پایم هستم و قرار بود بلافاصله بعد از المپیک این عمل انجام شود. اکنون خیلی دیر شده و دوست داشتم این عمل زودتر انجام شود تا راحت‌تر راه بروم. متاسفانه زمان زیادی را از دست دادم و می‌توانستم خیلی زودتر از اینها جراحی کنم.

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سؤال که آیا قصد بازگشت به کشتی را دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: مشخص نیست بتوانم بازگردم یا خیر و باید دید که جراحی آشیل پایم چطور است و به چه صورتی انجام خواهد شد. بازگشتم به کشتی بسته به عمل جراحی‌ام دارد و بعد از آن تصمیم می‌گیرم کشتی بگیرم یا نه.

یزدانی ادامه داد: اکنون در راه رفتن معمولی هم مشکل دارم و کمی لَنگ می‌زنم و آشیل پایم پاره است.

وی در خصوص اینکه برایش تفاوتی دارد که در ایران مورد عمل جراحی قرار بگیرد یا خارج از کشور، گفت: مهم نیست که کجا باشد و نکته مهم این است که یک فوق تخصص این کار را انجام دهد. تحقیق زیادی کردم و تفاوتی بین ایران و خارج نیست. حدود 5 تا 6 ماه روی این پا تمرین کردم و راه رفتم که این شرایط را برای پاشیل پایم بدتر کرده است.

آزادکار وزن 97 کیلوگرم کشورمان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا ناراحت نیستی که چنین فشاری را روی پای خود متحمل شدی، اظهار داشت: الان ناراحت هستم و شاید به نوعی پشیمان ولی قبل از المپیک تنها به کشتی گرفتن در المپیک فکر می‌کردم و هدفم موفقیت بود.