بهنام ابوالقاسم‌پور درباره نتایج اخیر تیم ملی فوتبال اظهار کرد: تیم نیتجه خوبی را مقابل کره‌جنوبی کسب کرد و این برد به نظر من از لحاظ روحی و روانی یک سکوی پرتاب برای بازیکنان بود تا به آینده خیلی امیدوارتر شوند. تیم ایران در 2 بازی اخیر مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی، فوتبال خیلی منطقی را به نمایش گذاشت و موفق به کسب 6 امتیاز مهم شد.

وی در خصوص پیشرفت تیم ملی نسبت به ماه‌های گذشته گفت: پیشرفت مسئله‌ای است که در کوتاه  مدت مشخص نمی‌شود و نیاز به زمان طولانی دارد اما همین که جوان‌ها در ترکیب اصلی و روی نیمکت ذخیره‌های تیم ملی حضور دارند، باعث پیشرفت ما می‌شود.

در هر صورت مهمترین نکته، کسب 3 امتیاز بود و پس از آن باید نواقص موجود را بر طرف کنیم.

ابوالقاسم‌پور پیرامون صعود چشمگیر احتمالی تیم ملی در رده‌بندی فیفا افزود:‌ نگاه کارشناس‌های دنیا روی فوتبال ما معطوف شده و این موضوع نتیجه زحمات کی‌روش و مدیریت فدراسیون است. امیدوارم که تیم ما به رشد خود ادامه دهد چرا که با این اتفاق، لیگ ما بهبود پیدا می‌کند و همچنین بازیکنان ما به لیگ‌های برتر معتبر اروپایی می‌رسند. در حال حاضر هم علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و سعید عزت‌الهی افتخارات فوتبال ما هستند و باعث می‌شوند فوتبال ایران در دنیا بیش از پیش شناخته شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان نقطه ضعف اصلی تیم ملی را اینگونه بیان کرد:‌تیم ما بازیکنانی مثل حمید استیلی، کریم باقری و جواد نکونام را نیاز دارد که بتوانند بازی سازی انجام دهند. در حال حاضر وقتی مدافعان صاحب توپ هستند، به جز اشکان دژاگه کسی برای پگیری حاضر نمی‌شود و این موجب روی آوردن بازیکنان به پاس‌های بلند می‌شود.

ابوالقاسم‌پور درباره دعوت شدن محسن مسلمان به تیم ملی اضافه کرد: این موضوع به نظر شخصی کی‌روش بستگی دارد ولی مسلمان هم بازیکن بسیار خوبی است و باید در لیگ بیشتر خودش را نشان دهد تا با نظر کی‌روش به تیم ملی دعوت شود.

مهاجم اسبق تیم ملی در خصوص بازی آینده ایران با سوریه گفت: این بازی به هیچ وجه آسان نیست. تیم‌های عربی همیشه در مقابل ایران انگیزه بالایی دارند و ما نباید سوریه را دست کم بگیریم و صعود تیم ما هنوز قطعی نیست ولی با پیروزی مقابل سوریه به وضعیت بهتری می‌رسیم. سوریه هم اگر بخواهد شانس برای صعود داشته باشد، قطعاً مقابل تیم ما برای پیروزی به میدان می‌آید.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان درباره وضعیت فعلی سرخپوشان پایتخت خاطر نشان کرد: تیم پرسپولیس در یک سال ‌و نیم اخیر پیشرفت زیادی داشته و سبک بازی خود را به کلی تغییر داده است. این تیم روز به روز بهتر شده و فقط در دیدار جام حذفی حریف را دست کم گرفت امیدوارم بازیکنان از بازی جام حذفی عبرت بگیرند چرا که همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس خطرناک ظاهر می‌شوند. پرسپولیس باید برای مدعی باقی ماندن در جدول ،با قدرت بازی کند و در دیدار مقابل نفت هم اگرچه کار سختی دارد، نیاز مبرم به پیروزی برابر شاگردان علی دایی دارد.