کیومرث هاشمی درباره دلیل افت رتبه ایران در بازی‌های المپیک ریو نسبت به المپیک لندن، گفت: در بازی‌های المپیکی رقابت‌ها بسیار سنگین و نزدیک به هم هستند و اگر رنگ یک مدال کمی بالا و پایین شود می‌تواند در نتایج و جایگاه یک کشور تاثیر مستقیم بگذارد و از آنجا که کاروان ایران برخلاف انتظار در دو رشته ورزشی تکواندو و کشتی فرنگی مدالی کسب نکرد،  رتبه ایران در این بازی‌ها نسبت به المپیک گذشته افت داشت.

وی ادامه داد: رتبه ۱۵ کاروان ورزشی ایران در مسابقات پارالمپیک رتبه قابل قبولی است و اگر در بازی‌های المپیکی نیز آن حق‌‎خوری صورت نمی‌گرفت یا حتی یک مدال بیشتر کسب می‌کردیم این رتبه افزایش پیدا می‌کرد.  

هاشمی همچنین افزود: جامعه ورزش و مردم توقع داشتند که در رشته تکواندو و کشتی فرنگی مدال کسب کنیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد هر چند خانم کیما علیزاده بسیار خوب ظاهر شد و آن خُسران را تا حدودی جبران کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص نقاط ضعف برگزاری بازهای المپیک ۲۰۱۶ ریو، به خانه ملت گفت: برگزارکنندگان در بحث ترانسفر سبب نگرانی تیم‌های حاضر در ریو شده بودند و راهنماهای تیم‌ها تسلط کافی نداشتند و در دو سه روز نخست مسابقات مشکلاتی در این حوزه ایجاد شده بود اما کشور برزیل زیرساخت‌های خوبی را ایجاد و تماشاگران‌شان استقبال خوبی از بازی‌ها داشتند.