به گزارش پارس ، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در گفت وگو باایسنا، درباره آخرین وضعیت این تیم که باید مهرماه در جام جهانی ۲۰۱۳ امارات شرکت کند، اظهار کرد: تیم ما روز به روز بهتر می شود و ما بی وقفه اردوها را برگزار می کنیم. تاکنون یک روز را هم از دست ندادیم. بازی های جام جهانی بسیار سخت است و با شرایط خاصی که فدراسیون فوتبال داشته و با مشکلات مالی دست به گریبان است، ما تیم را جلو می بریم.

با این بازی های تدارکاتی چطور مقابل آلمان، آرژانتین و نیجریه بایستیم!

وی در واکنش به اینکه مشکلات مالی فدراسیون چه تاثیری در برنامه های آماده سازی تیم نوجوانان داشته، تصریح کرد: برخی از اردوهای خارجی لغو شده و بازیکنان ما نمی توانند در بازی با حریفان گردن کلفت بین المللی محک بخورند، بنابراین ناچار هستیم با تیم های داخلی بازی تدارکاتی داشته باشیم و فقط هم با تیم های بزرگسالان بازی می کنیم تا تجربه بیشتری از این بازی ها نصیب بازیکنان نوجوانان ما شود. اما با همه این احوال شما بگویید با این بازی های تدارکاتی می توان هم پای غول هایی چون آلمان، آرژانتین، نیجریه و… مبارزه کرد؟ !

سرمربی تیم نوجوانان در پاسخ به این سوال که برخی افراد با نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۱۳ از برخی شکست های سنگین تیم نوجوانان مقابل تیم های بزرگسالان احساس نگرانی می کنند و اصلا خودتان نگرانی دارید، به ایسنا گفت: اتفاقا بگذارید همه ببینند چقدر ضعیف هستیم و در جام جهانی خیلی از ما انتظار قهرمانی نداشته باشند! (به شوخی) . در باخت ها باید به دنبال پیروزی های آینده بود.

آنقدر می بازیم تا راه بردن را یاد بگیریم

دوستی مهر تاکید کرد: تیم هایی که ما به آنها باختیم، تیم های معمولی نبودند. یکی از نفت تهران بود که بهترین خط هافبک لیگ برتر را دارد. یا تیم های خوب دیگری چون پرسپولیس، سایپا، صبا و… بودند. اینها تیم های کوچکی نیستند. بعضی از بازیکنان آنها تجربه ۱۵ ساله در لیگ برتر دارند. ما در جام جهانی حریفان قدر و گردن کلفتی خواهیم داشت. ما و این بازیکنان باید در همین بازی های تدارکاتی آرام آرام تمام معایب تیم را پیدا کنیم. ما آنقدر می بازیم تا راه بردن را یاد بگیریم.

وی با بیان اینکه هیچ ترسی از باخت های سنگین مقابل تیم های بزرگسال لیگ برتری ندارد، خاطرنشان کرد: اگر می ترسیدم با این تیم ها بازی نمی کردم. من نمی خواهم مردم را گول بزنم. می توانستم بگویم فقط با تیم های هم سن خودمان در باشگاه ها بازی می کنیم و می رفتیم هفت، هشت گل به آنها می زدیم تا رسانه ها به به و چه چه کنند، آن وقت در جام جهانی هم هشت تا هشت تا از امثال آرژانتین می خوردیم و برمی گشتیم!

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه خاک خورده های فوتبال می دانند که او چه می گوید، به ایسنا گفت: سعی می کنیم در هر بازی چهار تا از مشکلات تیم را برطرف کنیم. این تیم باید در صورت لزوم ۱۲۰ دقیقه در جام جهانی پابه پای بازیکنان غول پیکر آفریقایی بدود و دوام بیاورد. ما البته هیچ وقت با یک ترکیب کامل، بازی تدارکاتی نکردیم چون چندین بازیکن اصلی ما درگیر بازی های باشگاهی هستند. با این حال روز به روز بهتر و قوی تر می شویم.

مگر می شود تیم نوجوانانی که سال ها با آن کار شده را برای جوانان کنار گذاشت؟ !

دوستی مهر در پاسخ به اینکه با توجه به کامل بودن برنامه های آماده سازی تیم نوجوانان تا شروع جام جهانی آیا طبق مسوولیتی که فدراسیون به شما داده فرصت دارید برای تیم جوانان هم در این مدت استعدادیابی کنید، به ایسنا گفت: بازیکنانی امثال کاوه رضایی، پیام صادقیان، امید عالیشاه، یعقوب کریمی، پورعلی گنجی و… را ببینید؛ اینها جزو بهترین بازیکنان تیم هایشان هستند که فیکس در لیگ برتر بازی می کنند. اینها همان بازیکنانی هستند که در تیم ملی نوجوانان کار کردند، تجربه حضور در جام جهانی پیدا کردند و سپس استخوان بندی تیم جوانان را تشکیل دادند.

این مربی سازنده فوتبال پایه تصریح کرد: فدراسیون سه، چهار سال روی این بازیکنان سرمایه گذاری کرد و نتیجه اش را هم دید. مگر می شود تیمی که از بودجه بیت المال صرف آماده سازی اش می شود، مربیان سال ها روی آن کار می کنند و در تورنمنت ها و مسابقات مختلف شرکت می کند را به راحتی کنار گذاشت؟ !

وی در توضیح برنامه اش برای تیم جوانان گفت: برنامه من برای جوانان که با مسوولان فدراسیون هم در این رابطه صحبت کردم این است که از میان بازیکنان رده سنی جوانان که در لیگ دسته یک بازی می کنند و چند بازیکن سابق تیم جوانان، می توان تیم نسبتا خوبی را تشکیل داد که بدون مشکل از بازی های مقدماتی قهرمانی آسیا در شهریورماه عبور کند. بعد از آن جام جهانی نوجوانان است و سپس استخوان بندی همان تیم نوجوانان که بعد از جام جهانی یک رده سنی بالاتر هم می رود، شاکله تیم ملی جوانان را تشکیل می دهد. آن موقع ما می توانیم به شکل گسترده ای استعدادیابی جوانان را در سراسر کشور آغاز کنیم.

دوستی مهر در واکنش به اینکه میرشاد ماجدی، سرپرست کمیته جوانان برخلاف مسوولان فدراسیون صحبت از انتخاب مربی لیگ برتری برای سرمربیگری تیم جوانان می کند، اظهار کرد: من بر اساس آنچه که در جلسه با مسوولان فدراسیون داشتم، صحبت کردم و اگر اخبار متفاوتی در رسانه ها منتشر می شود دیگر اطلاعی ندارم.

سرمربی تیم نوجوانان در پایان با بیان اینکه حضور تیمش در اردوی امارات قطعی شده است خاطرنشان کرد: انجام دو بازی تدارکاتی در امارات قطعی است. البته تیم ملی آمریکا که نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند به خاطر قرارداد قبلی که با اماراتی ها داشته به این کشور سفر می کند اما هنوز مشخص نیست جزو حریفان ما باشد یا خیر. فکر می کنم تیم نوجوانان ۲۱ اردیبهشت عازم امارات شود.