سعید ملایی درباره انتخاب نماینده ورزشکاران در انتخابات آتی ریاست  فدراسیون جودو بیان کرد: محمدرضا رودکی مدیر تیم های ملی و سرپرست فدراسیون به ترتیب نام جواد محجوب، من، علی رضا خجسته و دنیا آقایی را به عنوان نماینده ورزشکاران به مجمع فدراسیون جودو معرفی کردند. با این وجود طبق برخی زد و بندها نام من را از حضور در انتخابات خط زدند و خجسته را جایگزین کردند.  

 

وی افزود: این موضوع را از مدیر تیم های ملی پیگیری کردم. مدارک خود را به نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش هم ارائه کردم. با این وجود هیچکس پیگیر کارهای من نیست. گویا دوستان می خواهند به دلیل حضور  نیافتن خجسته در المپیک از وی دلجویی کنند.  من از دنیای جودو خداحافظی نکرده ام که آقایان چنین کاری را انجام دهند. تنها به فدراسیون گفتم تا زمانی که مدیر کاربلدی در راس فدراسیون وجود نداشته باشد به تیم ملی بازنمی گردم چرا که تیم ملی در المپیک ریو، مدیر نداشت. من از روی احساس گفتم تا زمانی که شرایط مناسب نشود به تیم ملی نمی آیم و هیچگاه خداحافظی را مطرح نکردم.

 

ملایی ادامه داد: اگر از راه وزارت ورزش به نتیجه نرسم به مراجع بالاتر وحتی ریاست جمهوری شکایت می کنم. در دورانی که فدراسیون جودو با سرپرست اداره می شد، برخی افراد زحمت زیادی کشیدند  اما افرادی هستند که اجازه نمی دهند امور جودو به شکل درستی پیش رود. جودوکاران در صورت فراهم شدن شرایط به اردوی تیم ملی بازمی گردند. دست کم خودم یاد ندارم که از تیم ملی خداحافظی کرده باشم. در حال حاضر مشغول انجام تمرینات اختصاصی برای حضور در مسابقات باشگاهی هستم و امیدوارم با روی کارآمدن مدیری لایق در فدراسیون جودو، جودوکاران در مسیر مدال آوری در المیک 2020 توکیو گام بردارند.

 

جودوکار المپیکی کشورمان با اشاره به این که از طریق هیئت جودو تهران پیگیر رفع مشکلش است، تصریح کرد: من از طریق هیئت جودو تهران نامه ای را تنظیم کرده ام و این نامه را به وزارت ورزش می رسانم. همچنین این موضوع را با گواری دفتر امور مشترک فدراسیون ها هم در میان گذاشتم. اگر مشکلم حل نشود، دست به افشاگری می زنم و اتقاقاتی که پیش از المپیک در فدراسیون جودو رخ داد را به گوش مردم می رسانم. امیدوارم کسی که لیاقت و شایستگی دارد، به عنوان نماینده ورزشکاران در انتخابات ریاست فدراسیون جودو شرکت کند. به نظرم اگر مدیرکاربلدی به فدراسیون بیاید، وضعیت این رشته رو به راه می شود. ضمن این که آن افرادی که به جودو آسیب می زنند باید دست از سر جودو بردارند و این رشته مدال آور را از شرایط نابه سامان چند سال اخیر خارج کنند.

 

نماینده وزن 81- کیلوگرم جودو کشورمان در ریو 2016، در پایان خاطر نشان کرد: جای تعجب دارد که مدنی به عنوان نماینده مربیان و داوران و خجسته نماینده ورزشکاران از یک شهر انتخاب می شوند. البته من اعتراضی به این موضوع ندارم اما افرادی با لابی بازی به دنبال رسیدن به اهدافی خاص در انتخابات فدراسیون هستند.

 

ملایی: مشکلم حل نشود، افشاگری می کنم+عکس