شروع امیدوار کننده‌ای که منچستریونایتد در این فصل داشت، خیلی زود متوقف شد و شاگردان ژوزه مورینیو پس از قبول شکست خانگی برابر سیتی در دربی شهر منچستر، شب گذشته (پنجشنبه) در اولین بازی اروپایی این فصل خود نیز تن به شکست دادند. آنها که در اولین دور از بازی‌های مرحله گروهی لیگ اروپا میهمان فاینورد بودند، برابر این تیم هلندی با یک گل مغلوب شدند و به این ترتیب دومین شکست متوالی‌‌شان در یک هفته به ثبت رسید. مورینیو بعد از این شکست گفت که اگرچه احساس خیلی خوبی ندارد اما آنقدرها هم نگران نیست.

مورینیو در پاسخ به این سؤال که آیا حالا مقیاس واضح‌تری از سختی کار پیش رویش دارد، گفت: زمانی که ما قهرمان جام خیریه شدیم و سه بازی اول‌مان در لیگ برتر را بردیم من در آسمان‌‌‌ها نبودم. آن موقع نگفتم که تیمی خارق‌العاده داریم و همه حریفان را نابود خواهیم کرد. همیشه گفتم که شروع بسیار خوبی داشتیم اما من هرگز در آسمان‌ها سیر نمی‌کردم. می‌دانم شرایط‌‌مان طوری نیست که بخواهیم به آن افتخار کنیم یا اینکه هیچ کدام از بازیکنان تیم‌مان هیچ عیب و نقصی ندارند. با این حال راستش را بخواهید فکر می‌کنم که در این دو شکست اخیر، بازی‌های جالبی ارائه نکردیم. اما در هر دوی آنها بیش از چیزی که می‌بایست مجازات شدیم چون حق ما نتیجه‌ای بهتر از آن چیزی بود که رقم خورد.

سرمربی منچستر مانند شکست تیمش در دربی این شهر، از عملکرد نیکلای یورگنسن، داور مسابقه ابراز نارضایتی کرد چرا که او آفسایدی که در صحنه منجر به گل فاینورد شد را تشخیص نداد.

وی با اشاره به شرایط تیمش عنوان کرد: زمانی که بازی‌های‌تان را می‌بازید، انتظار رخ دادن معجزه در روح و روان بازیکنان را نباید داشته باشد. وقتی بازی‌ها را می‌برید، همه خوشحال هستند و سرشار از اعتماد به نفس. وقتی می‌بازید، همه غمگین هستند. این ماهیت طبیعی بازیکنان فوتبال است. من اینجا هستم که به آنها اجازه ندهم تحت تأثیر این احساس منفی قرار بگیرند یا به آینده بدبین شوند چون ما دو بازی را در چهار روز باخته‌ایم، دو بازی که در هیچ یک از آنها 90 دقیقه خوب کار نکردیم اما در هر دوی آنها حق‌مان نتیجه‌ای بهتر بود.

مورینیو اینکه تغییرات اعمال شده در ترکیب تیمش منجر به شکست من‌یونایتد شده را رد کرد و گفت: من به اندازه کافی بازیکنان خوب به میدان فرستاده بودم که بتوانیم بازی را ببریم. البته بازیکنانی که از ابتدا به میدان رفتند، آن انسجامی، تند و تیزی و تصمیم‌گیری‌های سریعی که ما تصور می‌کردیم را نداشتند.

یکی از بازیکنان من‌یونایتد که عملکرد ضعیفی داشت، پل پوگبا بود که در اکثر دقایق بازی محو بود. سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ اما او را مقصر شکست تیمش ندانست.

او تأکید کرد: دوست ندارم به فرد یا افراد خاصی اشاره کنم چون اگر به چنین سؤالی جواب دهم، همکارتان نام یک بازیکن دیگر را می‌آورد و این کاری است که من دوست ندارم انجامش دهم. فکر می‌کنم پوگبا مانند سایر بازیکنان تیم بازی کرد. در نیمه اول فاینورد بر بازی مسلط بود اما ما با نصف سرعت واقعی‌مان بازی می‌کردیم. در نیمه دوم، انسجام بازی‌ حریف بیشتر شد و آن موقع بود که به گل رسید.