ذوب آهن در هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه خانگی خود میزبان شاگردان قلعه نویی است. ذوب آهن به مانند دو فصل گذشته با یحیی گل محمدی شروع خوبی در لیگ نداشته و در بازی های گذشته خوب تنها موفق به کسب پنج امتیاز شده است. تراکتورسازی نیز در رتبه دول جدول رده بندی قراردارد و با توجه به دیدار حساس پرسپولیس صدرنشین این شانس را دارد تا این هفته فاصله خود را با صدر جدول کمتر کند.

 

با گزارش زنده این بازی همراه ورزش سه باشید:

 

هفته ششم لیگ شانزدهم، ساعت 18:30

 ورزشگاه فولادشهر تماشاگر: حدود پانصد نفر

داور: پیام حیدری – مهدی الوندی  - علی اکبر نوری – سیدمحمدرضا مهدوی – ناظر: محسن قهرمانی

 

ترکیب ذوب آهن:

 

حمید عرفانی، محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده، مهدی مهدی پور، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، علی حمام، مهرداد قنبری، جری بنگستون(دقیقه46- یاسر فیضی)، مرتضی تبریزی و مهدی رجب زاده.

 

ترکیب تراکتورسازی:

 

محمدرضا اخباری، سعید آقایی، محمد ایران پوریان، هادی محمدی، خالد شفیعی، مهدی کیانی، سروش رفیعی(محمد نوری 71)، کرار جاسم(دقیقه55- محمد ابراهیمی)، ادینیو(دقیقه 89- محسن بنگر)، فرزاد حاتمی و سینا عشوری.

 

اخطار:

 

محمد ایران پوریان(33) - سعید آقایی (86) از تراکتورسازی

علی حمام (72) از ذوب آهن

 

شرح گل ها

 

1-0(تراکتورسازی): دقیقه 40 محمد ایران پوریان ضربه پنالتی به دست آمده را به آسانی وارد دروازه ذوب آهن کرد تا ایران پوریان همچنان پنالتی زن مطمئن قرمزهای تبریزی باشد.

 

1-1(ذوب آهن اصفهان): سانتر خوب رجب زاده را در دقیقه 70 علی حمام با ضربه سر روی خروج اشتباه اخباری تبدیل به گل مساوی ذوب آهن کرد.

 

1-2(تراکتورسازی): ارسال ابراهیمی در رفت و برگشت در دقیقه 74 در محوطه جریمه به سینا عشوری رسید تا هافبک دفاعی تراکتورسازی گل اول خود را در لیگ شانزدهم به ثمر برساند.

 

شرح بازی:

 

دیدار دو تیم ذوب آهن و تراکتورسازی در 30 دقیقه ابتدایی بسیار کند و بی موقعیت پیگیری شد. بازیکنان دو تیم در دقایق ابتدایی هرگز نتوانستند دروازه تیم حریف را تهدید کنند و تنها در میانه میدان مشغول محک زدن یکدیگر بودند اما بعد از خطای پنالتی احسان پهلوان روی هادی محمدی مدافع تراکتورسازی محمد ایران پوریان توانست گل اول این بازی را وارد دروازه ذوب آهن کند تا پس از آن بازی شکل دیگری بگیرد. بازیکنان ذوب آهن در ادامه موقعیت های خوبی خلق کردند اما این موقعیت ها تبدیل به گل نشد تا نیمه اول با برتری یک بر صفر تراکتورسازی به پایان برسد.

ذوب آهن نیمه دوم را بهتر از تراکتورسازی آغاز کرد و حملات این تیم در دقیقه 70 به ثمر نشست و حمام توانست گل مساوی را در این دقیقه به ثمر برساند اما نتیجه مساوی دقایقی بیشتر ادامه پیدا نکرد و تراکتورسازان گل برتری را با ضربه دقیق سینا عشوری به ثمر رساندند. تراکتورسازی که در این بازی از روزهای اوج خود فاصله داشت کار سختی برابر تیم یحیی گل محمدی نداشت و سبزپوشان اصفهان در 15 دقیقه پایانی نتوانستند خطر جدی روی دروازه این تیم ایجاد کنند تا در نهایت این بازی با برتری تراکتورسازی در تبریز به پایان برسد.

 

دقایق حساس

 

دقیقه 20: پاس های متوالی بازیکنان تراکتورسازی پشت محوطه جریمه به کرار رسید اما ضربه این بازیکن را دروازه بان ذوب آهن به آسانی مهار کرد.

دقیقه 36: کرار جاسم با حرکتی انفرادی خود را در موقعیت شوتزنی قرار داد اما عرفانی ضربه این بازیکن را به آسانی مهار کرد.

دقیقه 39: هادی محمدی مدافع پیشتاخته تیم تراکتورسازی در محوطه جریمه صاحب توپ شد تا احسان پهلوان در صحنه ای مشکوک مرتکب خطای پنالتی شود.

دقیقه 44: ذوب آهن با یک سانتر دقیق توپ را برای تبریزی ارسال کرد اما ضربه سر این بازیکن را محمدرضا اخباری به خوبی مهار کرد.

دقیقه 45: پاس خوب تبریزی در محوطه جریمه به پهلوان رسید تا این بازیکن بعد از پشت سر گذاشتن یک مدافع تراکتورسازی نتواند دروازه تراکتورسازی را در موقعیت مناسب باز کند و ضربه او به بیرون برود.

دقیقه 68: ایدینیو روی پاس خوب سروش رفیعی در عمق دفاع ذوب آهن فرار کرد اما ضربه او را عرفانی به خوبی مهار کرد.

دقیقه 76: ضربه سر مهاجم ذوب آهن در حالیکه اخباری باز هم خروج اشتباهی داشت در آستانه ورود به دروازه بود اما خالد شفیعی قبل از عبور توپ از خط دروازه این توپ را برگرداند.

دقیقه 85: سانتر وحید محمد زاده باز هم با خروج اخباری همراه شد اما این بار دروازه بان تراکتورسازی در لحظه آخر اشتباه خود را با واکنش مناسب راهی کرنر کرد.

دقیقه90+3: سانتر دقیقه مرتضی تبریزی از سمت راست با ضربه سر حسینی همراه شد اما توپ این بازیکن در آخرین دقایق بازی وارد دروازه اخباری نشد.

 

حاشیه:

 

*امیر قلعه نویی و یحیی گل محمدی در کنار زمین بارها نسبت به عملکرد داور میدان اعتراض داشتند.

*کرار جاسم در جریان بازی با تصمیم امیر قلعه نویی تعویض شد و بعد از خروج از زمین راهی رختکن شد اما دقایقی بعد با تعویض لباس به روی نیمکت تراکتورسازی بازگشت.

*سینا عشوری که گل دوم تراکتورسازی را برابر تیم سابق خود به ثمر رسانده بود، ترجیح داد تا جشن شادی گل برگزار نکند.