استقلال برای فرار از قعر جدول و برای اینکه با روحیه خوب به مصاف پرسپولیس برود نیاز به کسب 3 امتیاز در این بازی دارد. ماشین سازی هم در این بازی انگیزه زیادی دارد که بتواند شایستگی های خود را در ورزشگاه آزادی نشان بدهد.

 

هفته پنجم لیگ برتر، ساعت 18:45

استادیوم: آزادی، تعداد تماشاگر: 15 هزار نفر

 

داور : تورج حق وردی – کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و  سجاد طوری

 

اخطار: رابسون دقیقه 72 از استقلال و احمد کامدار 81 و کاخا 89 از ماشین سازی

 

ترکیب استقلال:

 

سیدمهدی رحمتی، وریا غفوری (81 علی قربانی)، هرایر مگویان، رابسون جانواریو، مجید حسینی، فرشید باقری(77 بختیار رحمانی)، جابر انصاری، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، کاوه رضایی و فرشید اسماعیلی (63 محسن کریمی)

سرمربی: علیرضا منصوریان

 

ترکیب ماشین سازی:

مانوئل فرناندز، حبیب گردانی، ادسون هنریکه، بهمن کامل، پیام صادقیان(72 مهرداد بایرامی)،  کاخبرکاکاشویلی، امین قاسمی نژاد، پیام صادقیان، آندرانیک تیموریان، سجاد رهبر(44 میرمهدی قریشی)، بهرام احمدی(60 احمد امیرکامدار)

سرمربی: رسول خطیبی

 

شرح گل:

 

1-0 (استقلال): در دقیقه 9 بازی سانتر خوب خسرو حیدری از سمت راست با ضربه سر کاوه رضایی همراه شد اما این توپ پس از برخورد با دست فرناندز به تیرک دروازه خورد تا توپ برگشتی را خود کاوه رضایی وارد دروازه ماشین سازی کند.

1-1(ماشین سازی): حرکت خوب ماشین سازی از سمت چپ با سانتر کاخا همراه شد تا سامان نریمان جهان با یک ضربه سر خوب دروازه رحمتی را باز کند. مدافعان استقلال در این صحنه عملکرد مناسبی نداشتند تا نتیجه بازی دقیقه 50 به تساوی کشیده شود.

 

شرح بازی:

 

استقلال برای فرار از قعر و بازگشت به روزهای خوب چاره ای به جز ارائه بازی هجومی نداشت و از اولین دقیقه بازی حملات خود را برای بازکردن دروازه ماشین سازی آغاز کرد. شاگردان منصوریان بعد از چند موقعیت نصف و نیمه اولین گل بازی را در دقیقه 9 بازی به ثمر رساندند. حملات استقلال تا اواسط نیمه دوم ادامه داشت اما بعد از آن شاگردان خطیبی توانستند به جریان بازی بازگردند. سبزپوشان در اواسط نیمه دوم تیم برتر زمین شدند و به دفعات دروازه استقلال را تهدید کردند که در یک صحنه ضربه خوب صادقیان به تیرک دروازه برخورد کرد. بعد از این دقایق سخت استقلال مجدا حاکم میدان شد و باز هم موقعیت های زیادی را ایجاد کرد که این توپ ها با بی دقتی مهاجمان تبدیل به گل نشد تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال پایان یابد.

ماشین سازی نیمه دوم را بهتر از استقلال آغاز کرد و در دقایق ابتدایی بازی موفق شد تا گل مساوی را به ثمر برساند. استقلال بلافاصله بعد از این گل به بازی برگشت و موقعیت های زیادی خلق کرد اما دقیقه 60 با خروج فرشید اسماعیلی از زمین مسابقه موتور محرک استقلال از کار افتاد تا آبی پوشان در دقایق پایانی بازی تنها به سانتر های بی هدف از کناره ها بسنده کنند. منصوریان در دقایق پایانی بختیار رحمانی و علی قربانی را نیز به میدان فرستاد اما این تعویض ها نیز برای استقلال موثر نبود تا در نهایت شاگردان منصوریان و خطیبی با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دهند.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 11: حرکت انفرادی فرشید اسماعیلی او را با دروازه بان ماشین سازی تک به تک کرد اما اسماعیلی نتوانست دروازه ماشین سازی را باز کند تا یک کرنر حاصل این حرکت انفرادی باشد.

دقیقه 12: سانتر خوب خسرو حیدری روی ضربه کرنر را مانوئل فرناندز پیش از آنکه مجید حسینی وارد دروازه کند دور کرد.

دقیقه 17: پاس کاری ترکیبی بازیکنان استقلال از سمت راست زمین با حرکت خوب وریا غفوری همراه شد اما سانتر او پیش از آنکه در دهانه دروازه به انصاری برسد را بازیکن ماشین سازی به کرنر فرستاد.

دقیقه 20: باز هم حرکت خوب استقلالی ها از سمت راست زمین و سانتر جابر انصاری در دهانه دروازه به ابراهیمی رسید اما هافبک آبی ها نتوانست دومین گل بازی را وارد دروازه ماشین سازی کند.

دقیقه 21: توپ سرگردان در یک رفت و برگشت به بهرام احمدی رسید تا او با ضربه ای از راه دور دروازه آبی ها را تهدید کند اما رحمتی با جایگیری مناسب توانست این ضربه را مهار کند.

دقیقه 22: حملات استقلال از سمت راست ادامه دارد. حرکت ترکیبی خسرو حیدری و وریا غفوری با سانتر خوب حیدری همراه شد اما باز هم مانوئل فرناندز توپ را مهار کرد.

دقیقه 27: ضربه ایستگاهی ماشین سازی را هنریکه به سمت دروازه استقلال زد اما رحمتی این توپ را روانه کرنر کرد.

دقیقه31: ضربه ایستگاهی در فاصله نزدیک به محوطه جریمه برای ماشین سازی به دست آمد اما ضربه صادقیان بعد از اصابت به سر بازیکنان استقلال راهی کرنر شد.

دقیقه 35: بازیکنان ماشین سازی کرنر را با یک پاس رو به عقب آغاز کردند تا پیام صادقیان در فرصت شوتزنی قرار بگیرد. ضربه فوق العاده صادقیان اما به تیرک دروازه برخورد کرد تا حالا استقلال خوش شانس باشد که این دیدار مساوی است.

دقیقه 39: فرشید اسماعیلی که ستاره اول این بازی است با پاسی چیپ کاوه رضایی را در موقعیت تک به تک قرارداد اما باز هم مانوئل فرناندز اجازه باز شدن دروازه ماشین سازی را نداد تا توپ تبدیل به کرنر شود.

دقیقه 41: باز هم استقلال و باز هم یک کار ترکیبی از سمت راست. سانتر خوب خسرو حیدری در دهانه دروازه به رضایی رسید اما او نتوانست دروازه ماشین سازی را برای بار دوم باز کند.

دقیقه 56: حرکت کاوه رضایی از سمت راست با پاس کات بک او همراه شد اما این توپ قبل از آنکه به اسماعیلی برسد با تکل خوب بازیکنان ماشین سازی قطع شد.

دقیقه 58: باز هم پاس خوب از فرشید اسماعیلی موقعیت تک به تک برای انصاری ایجاد کرد اما انصاری نتوانست از این موقعیت استفاده کند و فرناندز به خوبی از دروازه خود محافظت کرد.

دقیقه 67: پاس خوب نریمان جهان پشت مدافعان استقلال به امیرکامدار رسید اما ضربه این بازیکن بعد از اصابت به مجید حسینی از منطقه خطر استقلالی ها دور شد.

دقیقه 85: پاس در عمق امید ابراهیمی به محسن کریمی رسید اما مهاجم جوان استقلال با یک ضربه بی دقت این توپ را به کنار دروازه زد.

 

حاشیه‌ها:

 

*رضا افتخاری مدیرعامل استقلال در ورزشگاه حضور داشت و بازی آبی ها را از نزدیک نظاره کرد.

*رسول خطیبی در نیمه اول بارها نسبت به عملکرد بازیکنان دفاعی خود معترض شد و در نهایت در دقیقه 44 بازی اولین تعویض خود را در خط دفاع انجام داد.

*حاضران در ورزشگاه بارها نسبت به عملکرد پیام صادقیان اعتراض کردند و هر زمان که او پا به توپ می شد عکس العمل نشان می دادند.

*نزدیک به 800 هوادار تبریزی برای حمایت از ماشین سازی در ورزشگاه حضور دارند.

*کادر فنی تیم ملی، کروز، گاسپار و آقاجانیان از نزدیک نظاره گر این بازی هستند.

*پس از پایان نیمه اول خطیبی با ورویا غفوری در حین خروج از زمین صحبت می کرد و علیرضا منصوریان برای برهم زدن جو نسبتا جدی میان این دو، دوان دوان به سمت آنها رفت و به شوخی کردن با خطیبی پرداخت.

*تورج حق وردی در ابتدای نیمه دوم در حالیکه منصوریان از محوطه فنی خود خارج شده بود به سرمربی استقلال تذکر داد تا از تکرار این عمل پرهیز کند.

* با توجه به حساسیت دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر، آنالیزور تیم فوتبال پرسپولیس برای بررسی عملکرد آبی پوشان برابر ماشین سازی در ورزشگاه آزادی حضور دارد.