رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان طی روزهای ۱۳و ۱۴ شهریورماه در شهر ماکون فرانسه برگزار شد که در پایان تیم ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز و کسب ۳۷ امتیاز به عنوان چهارمی رسید.

تیم روسیه با کسب دو مدال طلا، دو نقره و سه برنز و کسب ۶۶ امتیاز قهرمان شد.تیمهای آذربایجان با کسب یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز و ۴۹ امتیاز و ترکیه با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز و ۴۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در روز دوم این رقابتها تیم ایران با چهار نماینده به میدان رفت که در وزن ۵۵ کیلوگرم، عرفان آئینی دارنده مدال طلا و نقره نوجوانان جهان با حریف رژیم اشغالگر قدس کشتی نگرفت و از دور رقابتها کنار رفت و شانس کسب مدال را از دست داد.

سامان شجاعی و ارشک محبی در اوزان ۶۶ و ۸۴ کیلوگرم نیز با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابتها کنار رفتند.

امیررضا امیری در وزن ۱۲۰ کیلوگرم در دور نخست مقابل فردریک چوکویت از کانادا با نتیجه ۱۰ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل کازبک خوبولوف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، امیری به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا با نتیجه ۶ بر صفر مارسل بوهمه از آلمان را شکست داد و سپس با نتیجه آبهیجت کاتاکه از هند را با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کرد وی در دیدار رده بندی نیز کامیل کوچلولک از لهستان را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

تیم کشتی آزاد جوانان ایران در روز نخست این رقابتها توسط پیمان بیابانی و حسین شهبازی در اوزان ۶۶ و ۹۶ کیلوگرم صاحب مدال طلا و احمد بذری در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال نقره شده بود. علیرضا گودرزی هم در وزن ۵۰ کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت.