به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، درخشش فوق العاده ایمان جمالی بازیکن ۲ متر و ۲ سانتی و نخستین لژیونر هندبال ایران در قاره اروپا در ترکیب تیم MKB وزپرم باعث شده سایت رسمی هندبال اروپا به تعریف و تمجید از وی بپردازد.

هفته گذشته وقتی دیدار نهایی جام حذفی کشور مجارستان بین تیم های همیشه رقیب MKB وزپرم و پیک زگد با برتری ۳۶بر۳۰ تیم ایمان جمالی به پایان رسید، بازی منحصر به فرد ستاره ایرانی وزپرم که با زدن ۶ گل در این رقابت همهرا به تحسین وا داشت، دلیلی شد تا سایت فدراسیون هندبال اروپا با ایمان جمالی، ملی پوش جوان کشورمان، مصا حبه ای انجام دهد که متن مصاحبه وی را در زیر می خوانید:

* از احساس خود برای این همه موفقیت صحبت کنید.

من احساس خیلی خوبی دارم و در نخستین حضورم در لیگ قهرمانان اروپا موفق به حضور در بین ۸ تیم برتر شده ایم. گل های من در این مسابقات مهم نیست، مهم موفقیت تیمم است که هدف های بزرگی را هم در مجارستان و هم در اروپا دنبال می کنیم.

* در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با مدافع عنوان قهرمانی یعنی کی یل آلمان بازی دارید، آیا برای این مسابقه آماده هستید؟

در رابطه به سوال شما باید بگویم کی یل یکی از بهترین تیم های هندبال باشگاهی اروپا است؛ بازیکنان فوق العاده، بازی های درخشان و سازماندهی بی نظیر. این ها باعث می شود که ما بازی سختی برابر این تیم داشته باشیم، اما ما تمام تلاش خود را برای بهتر شدن به کارگرفته و باید بگویم در همین فصل مقابل این تیم در دور مقدماتی بازی کرده و به برتری هم رسیده ایم.

* شما شانس حضور در یکی از بهترین تیم های هندبال اروپا را پیدا کرده اید و یکی از بازیکنان مورد نظر سرمربی تیم آقای آنتونیو کارلوس اورتگا هم هستید در این مورد چه نظری دارید؟

من از حضورم در وزپرم راضی هستم، اگرچه اوایل در MKB وزپرم کسی من را نمی شناخت و کار بسیار سختی برای مطرح شدنم در پیش رو داشتم؛ من از باشگاهی به نام سپاهان که بیشتر در فوتبال برای خود اسم و رسم دارد و زادگاهم اصفهان به مجارستان آمده بودم، اما با تمرین زیاد توانستم جایگاه خود را به دست آورم.

* چگونه خودت را با زندگی در کشور مجارستان وفق دادی؟

مردم اینجا خیلی مهربان هستند و خیلی به من لطف دارند. همچنین طرفداران باشگاه را دوست دارند. از نظر اجتماعی این شهر خیلی تفاوت ها با شهر زادگاهم یعنی اصفهان با داشتن ۴ میلیون جمعیت دارد که مولفه هایی چون ترافیک، تراکم جمعیت و… شامل آنها است. شهر وزپرم برای زندگی خوب است، اما نه برای کسی چون من که تنها و دور از خانواده هستم، اما باید بپذیرم یک بازیکن حرفه ای بوده و باید با این شرایط کنار بیایم. زبان مجاری بسیار سخت است، اما من می خواهم آن را به زودی یاد بگیرم. صحبت با این زبان با مردم شهر وزپرم بسیار لذت بخش است و من به دنبال معلمی هستم که زبان مجاری را یاد بگیرم که تا به حال پیدا نکرده ام.

* خبرنگارها و طرفداران وزپرم شما را با بازیکن مشهور سال های دور این تیم یعنی کارلوس پرز مقایسه می کنند که او هم از یک کشور ناشناخته در رشته هندبال یعنی پرو آمد و تبدیل به یکی از ستارگان تاریخ این باشگاه شد، نظرت چیست؟

کارلوس پرز یکی از ستارگان بی بدیل دنیای هندبال است و قیاس من با او کمی مشکل خواهد بود، اما من تمام تلاشم را می کنم تا همیشه بهترین باشم.