حدود سه هفته است که سید رضا افتخاری توسط وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست باشگاه استقلال معرفی شد اما بسته بودن حساب‌های مالی باشگاه، نداشتن حق امضا و عدم صدور حکم مدیریت وی باعث ایجاد مشکلات برای یکی از تیم‌های پر طرفدار پایتخت شد.

در این بین شایعات متعددی در خصوص اختلاف بین افتخاری و برخی از اعضای هیات مدیره استقلال مطرح شد و حتی شایعات تا حدی پیش رفت که گفته شد افتخاری هم از جمع استقلالی‌ها جدا و به سرنوشت حسنی خو دچار می‌شود اما سرپرست جدید باشگاه استقلال در جلسه مخفیانه یکشنبه گذشته توانست اعضا را متقاعد کند تا حکم مدیریت او در این باشگاه را امضا کنند. 

از آنجا که از زمان تشکیل هیات مدیره جدید تمامی جلسات به صورت مخفیانه برگزار می‌شود و یکی از اعضای پر نفوذ هیات مدیره در تماس با سایر اعضا آنها را به سکوت و دوری از رسانه‌ها تشویق می‌کند اعضای هیات مدیره روز یکشنبه در وزارت ورزش و جوانان حاضر شده و در مورد مدیریت سید رضا افتخاری با او گفت‌وگو کردند. 

افتخاری در این نشست گلایه‌های خود را به خاطر مشکلاتی که در استقلال دارد مطرح کرد و از اعضا سوال کرد که چرا تکلیف او را روشن نمی کنند زیرا کار کردن با شرایط عدم داشتن حق امضا غیر ممکن است. بعد از این گلایه‌ها که به حق هم بوده سایر اعضا برای صدور حکم مدیرعاملی سید رضا افتخاری به جمع بندی رسیدند ولی علامت سوال بزرگ اینجا به وجود می‌آید که چرا سایت باشگاه استقلال که رسانه رسمی این باشگاه پر طرفدار است چنین خبری را اعلام نمی‌کند؟ علامت سوال بزرگ بعدی این است که چرا سید رضا افتخاری که خودش سخنگوی هیات مدیره باشگاه استقلال معرفی شده در مورد این خبر هیچ اظهارنظری انجام نداده است؟ مطمئنا رسانه ها برای پیگیری صحیح اخبار طی چند روز گذشته با افتخاری تماس‌های زیادی برگزار کردند ولی ظاهرا سرپرست باشگاه استقلال که به عنوان سخنگو معرفی شده تمایلی برای تائید خبر مدیرعاملی خودش هم نشان نمی‌دهد. 

در نشست روز یکشنبه هیات مدیره استقلال که به گفته برخی از اعضا جلسه رسمی نبوده مقرر شد علی نظری جویباری به عنوان معاون باشگاه به بدنه مدیریتی استقلال اضافه شود اما ظاهرا این مسئله هم در سکوت و خفا فعلا مسکوت مانده و اعضای هیات مدیره که به گفته خودشان ممنوع المصاحبه هستند در این مورد هم اظهار نظر نمی‌کنند.

سید رضا افتخاری امروز با حضور در باشگاه استقلال ابتدا حکم بهتاش فریبا به عنوان مدیر فنی و نصرالله عبداللهی را به عنوان سرپرست تیم استقلال معرفی کرد تا این دو به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کنند. فریبا و عبداللهی که بدون حکم کار می‌کردند قراردادشان امروز تنظیم و به صورت رسمی طی یکی دو روز آینده ثبت خواهد شد. از طرفی دیگر علی جباری نیز امروز در باشگاه استقلال حاضر شد و نشستی را با سید رضا افتخاری برگزار کرد. جباری یکی از افرادی است که تاکنون به عنوان رئیس کمیته پیشکسوتان فعالیت می‌کرد و قرار است حکم او مجددا تجدید شود و با نظر وی تعدادی از پیشکسوتان به عنوان اعضای کمیته فنی معرفی شوند.