به گزارش پارس ، حسین رضازاده در گفتگو با مهر، در خصوص نشست پیش از ظهر امروز شنبه خود با ۵ تن از وزنه برداران معترض المپیکی، ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: جلسه امروز خوب بود، در آن با وزنه برداران صحبت کردم و نکاتی را به آنها گوشزد کردم.

وی با بیان اینکه این موضوع به طوری پیش رفته بود که مردم فکر می کردند چه اتفاقاتی در وزنه برداری رخ داده و شبهاتی برایشان پیش آمده بود، افزود: به طور مثال کیانوش رستمی گله خود از کوروش باقری را اینگونه بیان کرد که سرمربی تیم ملی به من گفته است موهایش را از ته بتراشد. او این مورد را توهین و بی احترامی می دانست در شرایطی که وقتی با باقری در این خصوص صحبت کردم گفت کیانوش چند بار سر تمرین دیر حاضر شد، هر چند من هم به او قبلا گفته بودم که کمی موهای سرت را کوتاه کن اما وقتی که یک بار خیلی دیر به تمرین آمد به او گفتم که باید موهایت را از ته بتراشی.

رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران با بیان اینکه کوروش باقری سرمایه ایران است، یادآور شد: ما با این مربی در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن ۴ مدال کسب کردیم و در این جلسه به ملی پوشان گفتم که اگر آماده اند به تمرینات تیم ملی بروند. البته آنها من گفتند شاید در صورت بازگشت ما به تمرینات تیم ملی، کوروش باقری با ما بدرفتاری کند که در پاسخ به آنها گفتم اصلا چنین اتفاقی رخ نمی دهد و اگر شما آماده هستید مجددا به اردوهای تیم ملی بیایید.

وی با بیان اینکه این ۵ ملی پوش خواستار ادامه فعالیت با یک مربی دیگر بودند، اظهار داشت: در حال حاضر به جز کوروش باقری کسی را در حد و اندازه های تیم ملی وزنه برداری و همچنین مدال آوری در المپیک نمی بینم.

رضازاده در بخش دیگری از گفتگویش  با بیان اینکه چنین امری مصداق بارز ورزشکار سالاری است، تاکید کرد: اگر چنین موضوعی محقق شود باعث هرج و مرج در فدراسیون وزنه برداری است و اصلا نمی توان چنین بحثی را مطرح کرد. باز هم می گویم اگر بچه ها آماده هستند، می توانند در تمرینات تیم ملی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه یک ورزشکار باید به دنبال افتخارآفرینی و همچنین تداوم آن باشد، تصریح کرد: به وزنه برداران گفتم چرا قبل از اینکه کوروش باقری سرمربی تیم ملی شود، موفق نبودید؟ درست است طی این مدت همه مسئولان نظام و فدراسیون وزنه برداری دست به دست یکدیگر داده اند که این رشته ورزشی موفق باشد اما چرا پیش از آن شما ورزشکاران موفق نبودید.

" بعضی ها چشم دیدن موفقیت وزنه برداری را ندارند" رئیس فدراسیون وزنه برداری با بیان این جمله صحبتهای خود را اینگونه ادامه داد: وزنه برداران باید به فکر افزایش مدال های خود باشند. آنها با کوروش باقری ۴ سال تمرین کرده اند.

وی اضافه کرد: یک مثال ساده دیگر می زنم. سجاد انوشیروانی ۲۹ ساله است چرا تا سن ۲۵ سالگی و قبل از اینکه کوروش باقری سرمربی تیم ملی شود، تنها یک مدال گرفته بود اما از زمانی که باقری سکان هدایت تیم ملی را گرفت نایب قهرمان جهان و المپیک شد.

رضازاده در بخش پایانی گفتگویش با بیان اینکه نباید سرمربی موفق را حذف کرد، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی با حضور این ورزشکاران در اردوهای تیم ملی پیش نخواهد آمد. کوروش باقری به من گفت هدفم از این صحبت ها ایجاد انگیزه برای ورزشکاران بود و اگر می دانستم آنها از این صحبت ها تا این حد ناراحت می شوند، چنین صحبت هایی را بیان نمی کردم.

وی همچنین افزود: قرار نیست هر کسی مدال گرفت تا ابد در اردوی تیم ملی باشد چرا که اعتقاد داریم با توجه به اینکه وزنه برداری یک رشته رکوردی است، هر کسی که آماده تر بود باید به اردوی تیم ملی بیاید.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده اید؟ ، گفت: بله برای حضور در انتخابات شورای شهر ثبت نام کردم.