جمعیت افراد ورزشکار و غیر ورزشکاری که در آغازین روزهای المپیک سی و یکم، هر لحظه در دهکده این بازی ها دیده می شدند و با حضورشان در سالن محل برگزاری مسابقات، محل استقرار خبرنگاران و حتی در خیابان ها و اتوبوس ها به این دوره بازی ها رونق می دادند، چند روزی است که کاهش پیدا کرده و هر روز و شاید هم هر لحظه کم و کمتر شد تا اینکه امروز و در روز پایانی مسابقات، این موضوع محسوس تر از روزهای قبل به چشم آمد.

به خاطر مراسم اختتاحیه که برگزاری آن از ساعت ٢٠ به وقت محلی آغاز می شود، استارت مسابقات نوبت صبح روز پایانی المپیک در کشتی آزاد و دوومیدانی  زودتر از دیگر روزها زده شد؛ آغاز رقابت های امروز با باران شدیدی همراه بود که بارش آن از شب گذشته آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

در وهله اول بعد از خروج از محل اسکان و حرکت به سمت محل برگزاری مسابقات کشتی، همین دو موضوع یعنی بارش باران و برگزاری زودهنگام تر مسابقات نسبت به روزهای گذشته را برای خود به عنوان بهانه و دلیل خلوت بودن خیلی از صف ها تلقی کردیم!

کاملا برعکس دیگر روزها صفی برای صبحانه نبود که معطلی در آن باعث تلف شدن وقت مان شود، اتوبوسی که به سمت مرکز خبری حرکت کرد حامل مسافران کمتری نسبت به همیشه بود و مهمتر از این دو، اینکه در قسمت ورودیه مرکز خبری بازی های المپیک یا همان ام پی سی، نه از افراد منتظر در صف بازرسی و ورود خبری بود و نه از خبرنگارانی که هر روز در این مرکز در تکاپو برای انجام کار خود بودند.

به محل برگزاری مسابقات کشتی هم که رسیدیم هیچ نشانی از روزهای پرهیاهو و پر رفت و آمد روزهای قبل نیافتیم؛ در محوطه بیرونی ورزشگاه تعداد افراد در حال تردد انگشت شمار هم نبود، شرایط داخل سالن هم خیلی دور از محوطه بیرونی آن نبود طوریکه جز ورزشکارانی که امروز مسابقه دارند، مربیان شان و البته تماشاگران اندک آنها، نشانی از برو و بیا و هیاهوهای روزهای قبل نبود.

دیگر این اطمینان حاصل شده که پرونده المپیک ریو برای کاروان های خیلی از کشورها و ورزشکاران شان خیلی زودتر از روز پایانی و مراسم اختتامیه بسته شده است.

آنها که در اندک رقابت های روز پایانی المپیک مانند کشتی آزاد و دوومیدانی نماینده ای نداشتند، چند روزی می شود که ریو را ترک کرده اند؛ این دلیل سکوت سنگین ریو در روز پایانی المپیک ٢٠١٦ است.

تا چند ساعت دیگر با برگزاری مراسم اختتامیه، سی و یکمین دوره بازی های المپیک بعد از پانزده روز بسته می شود تا دوباره زندگی برای ساکنین ریو که طی این مدت میزبان بیش از ١٠ هزار ورزشکار از کشورهای مختلف و همراهان آنها بودند، به حالت عادی باز گردد.

فقط چند ساعت تا اختتامیه المپیک باقی مانده و  سکوت سنگین ریو را فرا گرفته است.