پارس ، محمد نوحی با بیان مطلب فوق به مهر افزود: برگزاری سومین دوره فستیوال هنرهای رزمی، شرکت در اجلاس مهم جهانی و آسیایی، برگزاری انتخابات آسیایی در چند رشته مختلف در کشورمان، پیگیری اردوهای تیم ملی و از همه مهمتر برگزاری دو همایش پیشکسوتان رزمی ایران با حضور ۱۸۰۰ ورزشکار و انجام هشت اعزام برون مرزی مهمترین برنامه های اجرا شده در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: سومین دوره فستیوال هنرهای رزمی در هشت رشته مختلف با حضور ورزشکارانی از ۷۰ کشور جهان، مسئولین جهانی، ۷ رئیس تشکیلات آسیایی، ۴۸ رئیس فدراسیون ملی، نایب رئیس المپیک آسیا و… با موفقیت و در سطح قابل قبولی برگزار شد.

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی در خصوص ایجاد تشکیلات جهانی برای فستیوال گفت: سال گذشته کارهای ثبت جهانی این تشکیلات انجام شده و دبیرخانه آن نیز در تهران است که به زودی محل دفتر آن را اعلام خواهیم کرد تا به دنبال برگزاری هر چه باشکوه تر چهارمین دوره آن در سال ۹۲ باشیم.

نوحی با اشاره به کار دشوار این فدراسیون در سال جدید گفت: در کنار برگزاری فستیوال هنرهای رزمی، باید تیم های خود را مهیایی حضور در مسابقات" کامبت گیمز" ، رقابتهای جهانی ووینام، مسابقات جهانی کیک بوکسینگ، رقابتهای آسیایی و جهانی سامبو، جوجیتسو، کشتی با کمربند، ساواته کنیم. ضمن اینکه از همه مهمتر اعزام تیم" پنکاک سیلات" به بازیهای کشورهای اسلامی را در پیش خواهیم داشت.

وی در مورد اهداف فدراسیون مطبوع در سال ۹۲ گفت: مهمترین هدف ما حفظ وضع موجود می باشد. ما در چند رشته عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را در اختیار داریم و در چند رشته همین عناوین را در سطح آسیا کسب کرده ایم. در سال جدید حفظ این جایگاه را در دستور کار داریم و در چند رشته هم که مقام سوم را کسب کرده ایم باید تلاش کنیم به سکوی دوم یا حتی قهرمانی برسیم.

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی در مورد مسائل و مشکلات مالی در سال گذشته هم گفت: این مشکلات برای ما هم دشواریهای خاص خود را داشت و فشار زیادی را تحمل کردیم. البته با بودجه ۴۰۰،۵۰۰ میلیونی نمی توان فدراسیون اداره کرد، با این مبالغ تنها امور جاری فدراسیون را انجام می دهیم. برنامه های خود را با جذب اسپانسر و تهیه منابع مالی دیگر انجام می دهیم. ما در این فدراسیون ۸۱ رشته و سبک را تحت پوشش داریم که در چند رشته تیم ملی داریم و باید اردوها و مسابقات برون مرزی آنها را انجام دهیم.

نوحی در پایان در مورد آخرین وضعیت موی تای گفت: آخرین نامه ای که از وزارت ورزش داشتیم حکایت از حضور این رشته در فدراسیون انجمن های ورزشی داشت، ما تابع وزارت هستیم و در این خصوص نیز مشکلی نیست.