روزنامه گاردین چاپ انگلیس نوشت:نام این عضو تیم بریتانیا فاش نشده است؛ضمن اینکه به این ورزشکار که بعد از تهدید با اسلحه شوکه شده ، آسیبی نرسیده است اما کمیته المپیک بریتانیا برای ورزشکارانی که دهکده را ترک می کنند و حادثه ای برایشان رخ می دهد، محرومیت کامل در نظر خواهد گرفت.

نگرانی هایی در باره امنیت ورزشکاران المپیکی در اوائل صبح امروز با دریافت گزارشی مبنی بر تهدید با اسلحه از یک ورزشکار بریتانیایی بار دیگر پدیدار شده است.چندی پیش هم «رایان لوچت» شناگر معروف آمریکایی ، همراه سه شناگر دیگر مورد سرقت مسلحانه قرارگرفتند.

روزنامه گاردین گزارش داد که به ورزشکاران بریتانیایی هشدار داده شده است که دهکده المپیک را ترک نکنند.

این روزنامه در ادامه نوشت: مقامات مسابقات تیم دو و میدانی بریتانیا با ارسال پیام هایی از طریق پست الکترونیک به ورزشکاران المپیکی هشدار دادند: تاکسی در شب، ایمن نیست و ورزشکاران، بعد از تاریکی هوا سوار تاکسی نشوند. ورزشکاران اگر برنامه ای برای خارج شدن از دهکده دارند و هیچ راهی برای بازگشت به جز تاکسی ندارند، اصلا بیرون نروند.

همچنین به ورزشکاران توصیه شده است که لباس مشخص تیم بریتانیا را بر تن داشته باشند.

در این پیام ها خاطرنشان شده است که ریو محیط امنی نیست. سطح جنایات در روزهای اخیر دیده شده است. خوب فکر کنید که ترک دهکده المپیک، ارزش خطر کردن را دارد یا نه. تا پایان مسابقات ما نمی توانیم سلامتی شما را تضمین کنیم.

بازی های تابستانی المپیک ریو از 15 مرداد آغاز شد و تا 31 مرداد ادامه دارد.