امیررضا خادم درباره نتایج ضعیف تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های المپیک اظهار کرد: فکر می‌کنم باید این را در نظر داشته باشیم که فقط در المپیک قبل بود که آن هم با پشتکار و درایت بنا بود که تیم خوبی را ساخته و پرداخته کرد و توانستیم سه مدال طلا بگیریم. آن نتیجه یک اتفاق خارق‌العاده برای کشتی فرنگی و ورزش ما بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر این موضوع را در نظر بگیریم، کسب دو مدال برنز در المپیک ریو برای ما شکست محسوب نمی‌شود. ما قبل از لندن در مجموع فقط دو مدال در کشتی فرنگی در ادوار مختلف المپیک به دست آوردیم پس این دو مدال برنز را نمی‌توان به عنوان یک شکست برای کشتی فرنگی محسوب  کرد. هر چند کشتی فرنگی ما استحقاق نتایج بهتر از این را داشت و باید کار بیشتری صورت گیرد.

وی درباره عملکرد محمد بنا نیز گفت: باید این را در نظر داشته باشیم که ما ۴ سال قبل که او شگفتی آفرید چه گلی به سر او زدیم و چه امتیازی به او دادیم که امروز بخواهیم او را زیر سوال ببریم و از او توقع داشته باشیم. ۴ سال قبل گفتم ما باید فردی مثل بنا که آن اتفاق بزرگ را رقم زد، باید به صورت ویژه ببینیم. حداقل در اندازه یک مربی لیگ فوتبال به او توجه می‌کردیم بعد از او انتظار داشتیم تا او همراهی بیشتری با ورزش ما داشته باشد و در طول ۴ سال کنار تیمی باشد که خودش ساخته و پرداخته کرده بود و آن وقت نتایج بهتری بگیرد. اما این کار را نکردیم. من همان موقع گفتم بنا به کشتی فرنگی نیاز دارد کشتی فرنگی هم به بنا نیاز دارد.

خادم افزود: این اتفاقات رخ نداد و باعث شد کشتی فرنگی ما نتواند رشد خود را ادامه دهد. امیدوارم بنا به کارش ادامه دهد چرا که کشتی فرنگی ما به امثال بنا نیاز دارد. حضور امسال بنا در ورزش ایران می‌تواند در رشته‌های مختلف کمک‌رسان باشد. امیدوارم بنا با آنالیز خوب اتفاقاتی که طی مدت اخیر افتاد بتواند در آینده موفق‌تر باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره توقعات مردم از کشتی فرنگی گفت: به هر حال مردم توقع داشتند کشتی فرنگی نتایج بهتری بگیرد و از کشتی فرنگی انتظار بیش از این‌ها می‌رفت اما در نقطه‌ای هستیم که امیدواریم به صورت تصاعدی مدال‌هایمان بیشتر شود و در کشتی آزاد و تکواندو نتایج خوبی بگیریم و ان‌شاءالله در پایان، کاروان با دست پر به ایران بازگردد.

خادم در پایان درباره پیش‌بینی خود از نتیجه‌گیری آزادکاران ایران گفت: همه نفرات کشتی آزاد امید مدال دارند اما کار سختی در پیش دارند و قرعه آن‌ها نیز بسیار مهم خواهد بود. رقابت‌ها بسیار نزدیک است و با توجه به تلاش‌هایی که کرده‌اند امیدوارم بتوانند مردم را خوشحال کنند.