مصطفی علی‌پور شاعر  در خصوص تفاوت‌های شعر منثور و سپید گفت: مسلم است که بین شعر منثور و شعر سپید تفاوت وجود دارد. شعر سپید بر پایه زبان شعر سروده می‌شود و دارای معماری خاصی است اما شعر منثور بر پایه نثر اتفاق می‌افتد.

هر چند امروزه بسیاری از مردم، هر دو را یکی برداشت می‌کنند. شعر سپید دارای موسیقی است و موسیقی یکی از مولفه های آن است. اما در مورد شعر منثور باید بگویم که بر پایه منطق و نحوه زبان نثر نوشته می‌شود. برای سپید گویی به دانش شعر کلاسیک نیازمندیم اما برای شعر منثور  نیازی به دانستن آن نیست. 

وی در خصوص روی آوردن اکثر علاقه‌مندان به شعر منثور، بیان کرد: طبیعتا زبان نثر زبان قابل دریافت و راحت‌تری است. یکی از دلایل روی آوردن به شعر منثور، همین راحتی آن است. اما آنچه جای مناقشه دارد، این است که عده‌ای اشعار منثور خود را به عنوان شعر سپید معرفی و عرضه می کنند. در حالی که نثر یکی از ابزارهای شعر سپید است ولی شعر سپید تمام مشخصه های یک شعر کلاسیک را داراست.  

علی‌پور خاطرنشان کرد: البته وجود تفاوت بین شعر منثور و شعر سپید، بدین معنی نیست که گفتن شعر منثور کار آسانی است. اتفاقا آن هم دانش و استعداد خاص خود را می خواهد. برای نمونه طاهره صفارزاده یکی از بنیانگذاران شعر منثور است که به نظر من عالی ترین شعرها را در این قالب دارد. البته ایشان در قالب های نیمایی و سانسکریت هم اشعار بسیار زیبایی دارند.