مسابقات والیبال المپیک 2016 ریو از روز دوشنبه در سالن «ماراکانازینیو» شهر ریودوژانیرو آغاز می‌شود ولی شرایط این سالن چندان برای برگزاری یک بازی مناسب نیست.

گفته می‌شود، سیستم سرمایشی این سالن به قدری قوی است که سرمای هوا روی مسیر حرکت توپ تأثیر می‌گذارد. اولین بار، بازیکنان تیم ملی لهستان به این موضوع اشاره کردند اما حالا بازیکنان تیم میزبان هم نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.

رسانه‌های لهستانی در این مورد نوشتند: سرمای هوا در سالن‌های بدنسازی ریو در حد انجماد است ولی این مشکل اساسی نیست. سرمای هوای بیش از حد و جریان باد در سالن تمرین و مسابقات باعث می‌شود تا پاسورها نتوانند توپ را به نقطه دلخواه خود برسانند.

سالن

استفان آنتیگا، سرمربی تیم ملی والیبال لهستان می‌گوید: تمرین در سالن ریو کار آسانی نیست چون توپ کمی عجیب حرکت می‌کند، البته این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است.

ویلیام آرژونا، پاسور تیم ملی برزیل هم به این قضیه معترف است: سالن تمرین و بدنسازی خیلی زیباست ولی سیستم سرمایشی قدرتمندی دارد. این سرما روی مسیر حرکت توپ تاثیر می‌گذارد. فکر می‌کنم بازیکنان والیبال ساحلی با این شرایط بیشتر آشنا باشند!