در حالی که در فصل نقل و انتقالات بیشتر تیم‌های قدرتمند دنیا تلاش می‌کنند با به خدمت گرفتن ستاره های جوان با قیمت‌های بالا تیم شان را از نظر حضور بازیکنان با کیفیت برای چند سال بیمه کنند در فوتبال ایران این اتفاق‌ها کاملا برعکس است. در ایران گران قیمت‌ترین بازیکنان لیگ برتر بیشتر کسانی هستند که سنشان بالای ۳۰ سال است که این موضوع در نوع خود بسیار عجیب است. البته در فوتبال ایران بازیکنان جوانی هم هستند که با تیم‌هایشان قراردادهای نجومی امضا کرده‌اند اما نکته عجیب این است که تعداد بازیکنان سن و سال دار که قراردادهای بالای یک میلیارد دارند بسیار بیشتر است.

 

تراکتورسازی، جایی برای پیرمردها

 

محمد نوری

 

محمود نوری ۳۴ ساله که فصل ناموفقی را در مسیمیر در قطر پشت سرگذاشت بعد از آنکه متوجه شد پرسپولیس تمایلی به جذب او ندارد به تراکتورسازی رفت و با عقد قرارداد یک میلیارد و دویست میلیون تومانی یکی از گران‌ترن بازیکنان لیگ شد.

 

ادینیو

 

ادینیو بعد از حدود یک سال دوری از سطح اول فوتبال در سن ۳۴ سالگی به تراکتورسازی آمد و با عقد قرارداد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بعد از حدادی‌فر و آندرانیک تیموریان و به همراه احسان حاج صفی گران قیمت‌ترین بازیکن لیگ شد.

 

محمد ایرانپوریان

 

محمد ایرانپوریان بدون تجربه درخشان در فوتبال ایران در سن ۳۱ سالگی قراردی یک میلیارد تومانی با تراکتورسازی امضا کرد و یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ ایران شد که این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد.

 

محمد ابراهیمی

 

هرچند محمد ابراهیمی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر بود اما با این حال بازهم بسیار عجیب است  که این تیم با این بازیکن ۳۱ ساله قراردادی ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی امضا کرده است. بی تردید این موضوع نشان می‌دهد که قلعه نویی به حضور بازیکنان با تجربه خیلی اعتقاد دارد.

 

مهدی کیانی

 

مهدی کیانی در سن ۳۰ سالگی موفق شده با تراکتورسازی قرارداد یک میلیاردی امضا کند که این نشان می‌دهد در فوتبال ایران بازیکنان می‌توانند در سن‌های بالا هم پول‌های نجومی دریافت کنند.

 

استقلال و اعتقاد به با تجربه‌ها

 

خسرو حیدری

 

خسرو حیدری یکی از بازیکنانی است که بیشتر بازی‌های فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در سن ۳۳ سالکی و با عقد قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از گران‌ترین بازیکنان تیمش است تا مشخص شود استقلال هم مثل بیشتر تیم‌های لیگ برتر به سرمایه گذاری روی جوان‌ها چندان اعتقادی ندارد.

 

مهدی رحمتی

 

رحمتی بی تردید یکی از ۳ دروازه‌بان برتر فوتبال ایران است اما این که در سن ۳۶ سالگی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با استقلال امضا کرده است بسیار عجیب است.

 

پیرمردهای میلیاردر ذوب آهن

 

قاسم حدادی فر

 

تا قبل از عقد قرارداد آندرانیک تیموریان با ماشین سازی قاسم حدادی فر با یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان گران‌ترین بازیکن لیگ برتر بود اما این بازیکن مصدوم شد تا این همه هزینه ذوب آهن از بین برود. هرچند کسی در توانایی حدادی‌فر شکی ندارد اما این که بازیکنی درسن ۳۳ سالگی یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ باشد بسیار عجیب است.

 

ماشین سازی رکورد زد

 

آندرانیک تیموریان

 

آندو در سن ۳۵ سالگی با عقد قرارداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان گران‌ترین بازیکن لیگ شانزدهم لقب گرفت. این اتفاق عجیب در حالی افتاد که تعداد بازی‌های فصل گذشته آندو در سایپا به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و این موضوع نشان می دهد که چقدر در فوتبال ایران پول های بی حساب و کتاب خرج می‌شود.